האוצר אישר מיליוני שקלים לבכירים לשעבר, ריבלין או נתניהו מי יקבל יותר?

במדינת ישראל נשיא לשעבר זכאי לשורת הטבות ארוכה במיוחד שמגיעה למיליוני שקלים בשנה, האוצר קבע את גובה התקציב שיועבר לריבלין ולראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/08/21 08:57 ט באלול התשפא

האוצר אישר מיליוני שקלים לבכירים לשעבר, ריבלין או נתניהו מי יקבל יותר?
ריבלין ונתניהו , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכירים לשעבר בישראל זכאים לשלל שירותים על חשבון משלם המיסים. הבוקר (ג') פורסם גובה התקציב שיגיע לנשיא לשעבר רובי ריבלין ולראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. השניים זכאים ללשכה שמתוקצבת על חשבון המדינה ולשירותי אבטחה. 

האוצר קבע כי התקציב ללשכתו של ריבלין יעמוד על 2.7 מיליון שקל בשנה לצד שניים שלושה מיליון שקלים להוצאות אבטחה. נשיא לשעבר זכאי לשלל הטבות ביניהם: משכורת שזהה לגובה שכרו כנשיא קצבה לכל חייו, שירותים רפואיים שזכאי להם נשיא מכהן, טלפון, דירת שרד בירושלים, רכב שרד עם נהג, לשכה ומזכיר פרטי. 

גם יו"ר האופוזיציה נתניהו יקבל תקצוב נאה, האוצר קבע כי נתניהו יקבל 1.7 מיליון שקל לצד תוספת
מיליוני שקלים לשירותי אבטחה בהתאם לצרכים שיעלו. ראש ממשלה לשעבר זכאי חמש שנים מסיום כהונתו לשלל הטבות, ביניהם: רכב שרד ונהג צמוד, משרד, ריהוט הולם וכוח אדם בהיקף שתי משרות.

לאחרונה התפרסם כי ריבלין בדרך לעבודה חדשה. הנשיא לשעבר עתיד להצטרף לחברת אלקטריון וכמו בישראל הוא ישמש נשיא של החברה. חברת אלקטריון מתמחה בפיתוח כבישים ירוקים וחכמים, הכוונה לכבישים שיטעינו רכבים חשמליים הנוסעים עליהם. החברה כבר החלה בניסויים של הכבישים הללו ברחבי העולם, בהם גם בתל אביב ובמדינות נוספות כמו גרמניה, איטליה ושוודיה.

ריבלין ידוע כמי שאיכות הסביבה מאוד מעסיקה אותו, הוא ידוע כמי שנתרם לעניין פעמים רבות והוא גם צמחוני במשך עשרות שנים. לאחר סיום תפקידו כנשיא המדינה, גורמים דיווחו כי ריבלין חיפש פרויקטים המתעסקים בנושא ההתחממות הגלובלית ולהיכנס בהם כשותף. על הדיווח כי אכן ריבלין יכנס כנשיאה החדש של אלקטריון לא התקבלו לחדשות 12 תגובות ממנו או מהחברה.