פסלו של נשיא המדינה העשירי הוצב בשדרת פסלי הנשיאים שבבית הנשיא

פסלו של הנשיא ראובן ריבלין, הוצב בשדרת הנשיאים שבגינת בית הנשיא עם סיום כהונתו הצפוי השבוע. על עמוד הפסל הוטבעו מילותיו: "בלי היכולת להקשיב – נמנעת היכולת ללמוד, ובלי היכולת ללמוד – נמנעת האפשרות לתקן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/21 20:51 כה בתמוז התשפא

פסלו של נשיא המדינה העשירי הוצב בשדרת פסלי הנשיאים שבבית הנשיא
פסלו של ריבלין, צילום: חיים צח / לע"מ

פסלו של נשיא המדינה העשירי, ראובן ריבלין, הוצב היום (ב') בשדרת הנשיאים שבגינת בית הנשיא עם סיום כהונתו הצפוי השבוע. הפסל, יצירתה של האמנית סיגלית לנדאו, אמנית בין-תחומית היוצרת במיצב, וידיאו, צילום ופיסול, עשוי ברונזה ונוצר באמצעות תבנית שעווה שלתוכה נוצקה המתכת.

בלוחית המוטבעת על עמוד השיש עליו ניצב הפסל, נכתב ציטוט מדברי הנשיא: "בבית אבא ואמא נשמתי את הרוח האנושית. ינקתי את המסורת היהודית, את ההדר והתגר הז'בוטינסקאי, אך מעל הכל למדתי להקשיב. למדתי לכבד את אמונתו של האחר, ולמדתי להכיר בכאבו. בבית למדתי שבלי היכולת להקשיב - נמנעת היכולת ללמוד, ובלי היכולת ללמוד - נמנעת האפשרות לתקן".

פסלו של הנשיא ריבלין

פסלו של הנשיא ריבלין. צילום: חיים צח / לע"מ

הנשיא הודה לסיגלית על היצירה ואמר: "סיגלית לנדאו היא אמנית מיוחדת במינה, בעלת שם עולמי. נחמה תיארה באוזניי לפרטים את עבודותיה, למשל את מיצג האבטיחים בים המלח, או את שמלת הכלה, אף היא עשויה מלח, שהוצגה במגדל דוד. אני יכול רק להתגאות שזכיתי שפרצופי עוצב ונבנה בידיה. תודה לך סיגלית שהיית כה עדינה, אדיבה ומלאת הומור בתהליך היצירה."

היוצרת, סיגלית לנדאו, סיפרה על תהליך היצירה: "בראשית הדרך ערכנו מפגש בבית הנשיא בו רשמתי וצילמתי עם שותפי, יותם פרום, את פניו וכתפיו של הנשיא מהרבה נקודות מבט וזווית. לאחר מכן, מצוידת ברישומים ובצילומים שהדפסנו, כהרגלי, פניתי לשולחן הריתוך. שם אני מתחילה את כל הפסלים שלי. בעזרת תבנית ראשונה עברתי לפסל את הדיוקן ביתר פירוט בשעווה ואחרי לא מעט זמן עבודה - עלינו לירושלים כדי לבחון את התוצאה בהקשר של הגן. נהניתי להכיר מקרוב את הנשיא וצוותו. נהניתי מהתהליך המאתגר. אני פסלת אקספרסיבית ללא ניסיון רב בפיסול של דיוקנאות, אבל מבלי לוותר את השפה הפיסולית שלי יצרתי דיוקן שיש בו במשהו משמחת החיים ואישיותו הקורנת והמלבבת של כבוד הנשיא היוצא מר ראובן ריבלין".


(סיור בבית הנשיא, ארכיון)