בנט לאזרחים: "אתם בסכנת חיים" | אדלשטיין תקף: "מפחיד לחשוב מה יהיה"

בזמן שהוא נמצא בחופשה בצפון ראש הממשלה שלח הקלטות לאזרחים בניסיון נוסף לעודד התחסנות | שר הבריאות לשעבר עקץ את בנט על ההתנהלות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/21 15:06 ה באלול התשפא

בנט לאזרחים: "אתם בסכנת חיים" | אדלשטיין תקף: "מפחיד לחשוב מה יהיה"
בנט ואדלשטיין, צילום: Hadas Parush/Flash90

נתוני התחלואה המדאיגים לא עוצרים ונראה שישראל בדרך לסגר רביעי. ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך להמר בכל הכח על הקלף היחיד שנותר, מבצע החיסונים השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, בזמן שהוא נמצא בחופשה בצפון בנט שלח הקלטה בוואטסאפ בשלוש שפות לאזרחים. יולי אדלשטיין לא השתכנע ועקץ.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, יצא בהודעה מיוחדת, בשלוש שפות, לכל אזרחי ישראל שטרם קיבלו את החיסון השלישי. בהקלטת אודיו שהופצה היום (ו'), קרא בנט לאזרחי ישראל המבוגרים מכל מגזרי החברה הישראלית שטרם התחסנו בחיסון השלישי - לצאת ולהתחסן באופן מיידי. 

ההקלטה הופצה למאות קבוצות וואטסאפ בעברית, ערבית ורוסית, כחלק מהגברת מאמצי ההסברה לציבור. בהקלטה אמר בנט: "שלום, כאן ראש הממשלה, נפתלי בנט, יום שישי בצהריים, ה-13 באוגוסט. אני פונה מכאן לציבור המבוגרים, בעיקר בני 60 ומעלה אבל גם בני 50 ומעלה, שעוד לא התחסן בחיסון השלישי המשלים: חייכם ובריאותכם חשובים לי מאוד, אך כל עוד לא התחסנתם בחיסון השלישי, אתם בסכנת חיים. 

לכן, נדרש מכם לצאת מיד להתחסן, ועד שהחיסון השלישי נכנס לפעולה, כ-5-6 ימים לאחר הזריקה השלישית - עליכם לשמור על עצמכם בצורה הדוקה במיוחד. בשבוע האחרון נפטרו בישראל 78 אזרחים. 76 מתוכם מעל גיל 60, ואף אחד מהם לא הספיק להשלים את שלוש מנות החיסון. 

החיסון השלישי נותן את ההגנה. מנת החיסון השלישית היא קריטית בכל הגילאים מכיוון שישנה דעיכה מסוימת של החיסון מחודש לחודש. המנה השלישית "מטעינה" מחדש את הגוף בהגנה עוצמתית במיוחד מול זן הדלתא. אתם, אזרחי ישראל, היחידים בעולם שעומד לרשותם חיסון שלישי - זה לא דבר מובן מאליו.

עשינו זאת כדי לשמור על בריאותכם, ולשמור על כלכלת ישראל פתוחה ועל פרנסת אזרחי ישראל. לכן, אתם, האזרחים הוותיקים ובני המשפחות, קחו אחריות על חייכם: התקשרו עכשיו לקופות החולים או שפשוט תיגשו ישר למרכזי החיסונים, אפילו ללא תור. עד אז - התרחקו מאנשים אחרים, ואני בטוח שתצליחו לשמור על עצמכם. צאו להתחסן".

שר הבריאות לשעבר המשיך לתקוף את ראש הממשלה, ח"כ יולי אדלשטיין הגיב על ציוץ שכתב השר מתן כהנא לפני שנה ובו קרא לנתניהו לתת לבנט לנהל את משבר הקורונה לחודשיים. אדלשטיין כתב: "מפחיד לחשוב מה יהיה בעוד חודשיים". כשהוא רומז על התחלואה שזינקה מאז קמה ממשלת בנט-לפיד.


(בנט על מערכת הבריאות).