עולה להתקפה ליברמן: נתניהו פתטי, סגר זה המצאה של התקשורת

שר האוצר תקף את נתניהו הבוקר והתייחס לסערות שהוא חולל בממשלה, ליברמן התעקש לומר כי אין מיסים חדשים וניסה להסביר את היעדרותו החריגה מישיבות קבינט הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/21 08:07 ב באלול התשפא

ליברמן: נתניהו פתטי, סגר זה המצאה של התקשורת
ליברמן., צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן מושך אש בשבועות האחרונים, השר שנעדר מישיבות קבינט הקורונה התייצב היום לריאיון ובו הגן על ההחלטה החריגה, תקף את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו והתייחס לשאלה הבוערת: האם ישראל תיכנס לסגר רביעי.

ליברמן התראיין הבוקר ל-103FM USHCR GK על היעדרותו מקבינט הקורונה ואמר כי הוא "צריך לעבוד", כשנשאל על היעדרותו אמר ליברמן כי: "אני חושב שלא מספיק להשתתף בישיבות, צריך גם לעבוד. לכן מהשבוע הראשון עשינו חלוקת סמכויות וגזרה עם השר חמד עמאר במשרד האוצר, והודעתי מראש שאני חבר בקבינט הביטחוני מדיני והוא חבר בוועדת קורונה". ליברמן הוסיף ואמר: "עמאר מסוגל להציג את זה לא פחות טוב ממני. אני לא יכול לשבת בכל הוועדות. "אני לא משתתף ולא מתכוון להשתתף", הוסיף.

אתמול התבטא שר האוצר נגד סגר רביעי וטען כי הוא לא יעיל, הבוקר הוסיף ליברמן להתבצר בעמדתו ואמר כי: "לא ברור עד סגר תורם למאבק. עד היום הוכח שהדברים האפקטיביים למאבק בקורונה זה חיסונים, עטיית מסכות והיגיינה אישית. כרגע הדרג המקצועי במשרד האוצר ובמשרדים אחרים הם חזיתית נגד סגר. לא שמעתי אחד מאותו קבינט מומחים לקורונה שדיברו בזכות סגר".

כשנשאל האם יהיה סגר רביעי, אמר ליברמן: "אני לא רוצה להגיד שום דבר בוודאות, אני לא יודע עד כמה הציבור בנוי היום, קשוב או נכון להיכנס לסגר. אנחנו כבר שנה וחצי עם הקורונה, ברור שהקורונה תלווה אותנו בשנים הבאות. אנחנו חייבים ללמוד לחיות עם הקורונה, כמו שאנחנו חיים עם השפעת".

על תקציב המדינה שטומן בחובו רפורמות קשות עבור המגזר החרדי אמר ליברמן כי: "אין מיסים חדשים, יש ניסיון לשנות דפוסי התנהגות והכסף שאנחנו גובים על משקאות ממותקים בא לשפר את איכות הסביבה ולא נכנס לתקציב או נועד לתקציב".

על המפלגות החרדיות שתוקפות את השר במשך כמה שנים אמר ליברמן כי: "ש"ס ויהדות התורה הן לא חלק מהקואליציה הזאת ואני לא רואה כל סיבה לשנות את הרכב הקואליציה, אני לא רואה כל צורך כרגע להכניס את ש"ס ויהדות התורה לקואליציה לא לפני התקציב ולא אחריו".

לסיום תקף ליברמן את יו"ר האופוזיציה והיריב הפוליטי בנימין נתניהו. "נתניהו שייך לעבר, הוא איש של אתמול, אני אפילו קצת מרחם עליו". אמר ליברמן והוסיף: "אני חושב שבניגוד לשחקנים אחרים גדולים מהעבר, שידעו מתי הגיע הזמן לתלות נעליים, הוא פספס את ההזדמנות הזאת. לו היה דואג למחנה הימין היה מוותר על מקומו, והליכוד היה בלי שום מאמץ מקים ממשלת ימין כמו שצריך. הוא החליט להקריב את המחנה הלאומי לטובת ענייניו האישיים - וחבל על כך".


(ליברמן בכנס כיפה).