לאחר נאום הבכורה של קארה, בנט ברך ועקץ את שיקלי: "מעריך את הנאמנות"

חבר הכנסת מימינה נשא את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת והזמין את חבריו לאופוזיציה לעבוד יחד. "בואו נוכיח שיש הרבה נושאים שחשובים לאזרחים הפשוטים ששלחו אותנו ואפשר לפעול עבורם" | ראש הממשלה נשא דברי ברכה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/08/21 16:25 כו באב התשפא

לאחר נאום הבכורה של קארה, בנט ברך ועקץ את שיקלי: "מעריך את הנאמנות"
בנט וקארה במליאת הכנסת, ארכיון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

סגן השר וח"כ אביר קארה מסיעת ימינה, נשא היום (ד') במליאת הכנסת את נאום הבכורה שלו, ומיד לאחר שסיים, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט לברכו. קארה פתח את דבריו ואמר כי הוא נציג של כלל המגזרים. "השולמנים שנלחמו לצידי כתף אל כתף בכיכר כאן בחוץ, בפייסבוק ובכל מקום הם ערבים ויהודים, הם חרדים וחילונים, הם ישראל הראשונה וישראל השנייה והם ישראל השלישית זאת המעורבבת שכבר לא ברור מה המוצא. הם שמאלנים וימניים ולפעמים הם יום ככה ויום ככה".

"אבל דבר אחד מאפיין את כל מי שצעד איתי בדרך, כולם אזרחים טובים יצרנים שומרי חוק שרוצים להצליח, לא בהכרח להיות מיליארדרים פשוט לפרנס את המשפחה בכבוד ולעשות משהו טוב בארץ היפה שלנו. אבל המדינה בוזזת להם את פירות הצלחתם ומעבירה את הכסף תאמינו או לא לקבוצות הלחץ והאינטרס. המדינה חונקת אותם ב-1000 חוקים ונהלים עקומים עד שאין להם כוח למצות את הטוב שבתוכם.

לאחר מכן קרא לחבריו באופוזיציה לעבוד יחד: "אני מזמין את החברים שלי עם האופוזיציה לעבוד יחד. אני יודע חברים, יש לנו קואליציה הטרוגנית מאוד ומגוונת, בואו נוכיח שיש הרבה נושאים שחשובים לאזרחים הפשוטים ששלחו אותנו ואפשר לפעול עבורם".

רגע מרגש נרשם כאשר קארה פנה ליו"ר הכנסת מיקי לוי וסיפר: "בנובמבר 1990 הצטרף הישוב שלי בגבעון החדשה, קהילה מגובשת בה חיים כולם כמשפחה ישראלית אחת, למשפחת השכול. היה זה אחיך פיני לוי זכרונו לברכה, רואה חשבון שהותיר אחריו שני בנים דורון ורועי. פיני נהרג ע"י מחבל שחדר מירדן בזמן ששירת במילואים, יהי זכרו ברוך. גדלתי אדוני היושב-ראש בגן פיני הקרוי על שמו, גן מופלא שהוא נוף ילדותי ונוף ילדותם של כל ילדי גבעון החדשה. כשאימי סיפרה לי את הסיפור הבנתי כמה גורלי קשור בגורלך ואיך כולנו ימין שמאל חרדים וחילונים עם אחד גורל אחד".

כאמור, לאחר שסיים קארה את נאום הבכורה, עלה ראש הממשלה לברך: "אביר הוא איש ארץ ישראל, איש עם ישראל, איש תורת ישראל, איש של חיבורים ולוחם אמיתי".

בנט עקץ את הח"כ המורד, עמיחי שיקלי, ודיבר על נאמנות ולויאליות: "אני גאה שאתה בתנועת ימינה לצדנו חלק מהנבחרת. אני מעריך את המסירות, את המקצועיות ,וכן, גם את הנאמנות הלויאליות ברגעים הכי קשים, כי אז אנשים באמת נבחנים. אני משוכנע שבכנסת הזאת בממשלה הזאת אתה תילחם כאביר למען העצמאים בישראל ולמען כל אזרחי מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן