מהומה במליאת הכנסת | האופוזיציה סוערת לאחר הצבעה כפולה של ח"כ אביר קארה

חברי כנסת מהאופוזיציה סוערים לאחר שבהצבעה על חוק החל"ת נראה הח"כ מימינה מצביע פעמיים, ממחשבו האישי ומהמחשב של יו"ר הקואליציה. יו"ר הכנסת הורה על הצבעה חדשה | קארה: "הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/21 11:59 כא בתמוז התשפא

מהומה במליאת הכנסת | האופוזיציה סוערת לאחר הצבעה כפולה של ח"כ אביר קארה
ח"כ קארה במליאה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

מהומה במליאה. חברי הכנסת של האופוזיציה סערו הבוקר (ה'). לטענתם, בהצבעה על חוק החל"ת חבר הכנסת מימינה, אביר קארה, הצביע פעמיים. פעם אחת עבורו ופעם אחת עבור חברת מפלגתו ויו"ר הקואליציה, עידית סילמן. בתחילה המשיך יו"ר הכנסת מיקי לוי את ההצבעה כרגיל, אך לאחר מכן הורה על הצבעה חוזרת.

"אנחנו רוצים לקיים הצבעה נוספת", אמר לוי וגרם לח"כים מהאופוזיציה לכעס רב פעם נוספת. "הנושא נבדק, היתה הצבעה ועל פי ההצהרה של ח"כ קארה, ההצבעה אחת בשוגג. מה עוד שמיד עם ההצבעה הרים את ידו, הודיע שהצביע בשוגג. הנושא נבדק ע"י הייעוץ המשפטי".

קארה הסביר את הצבעתו הכפולה: "הצבעתי ממחשב לא נכון של חברתי שיושבת לידי, מתוך אינסטינקט וטעות. והדבר החשוב: הודעתי מיד על הטעות, באותו רגע. אגב ממילא היה לקואליציה רוב בהצבעה. חברי האופוזיציה שמעולם לא לקחו אחריות על מחדליהם שעלו בחיי אדם-אל תלמדו אותי איך מתקנים טעויות. אתם טובעים בחמאת מחדלי המירון ולוד שעוד מרוחה על ראשכם. אמשיך לפעול למען הציבור באהבה ומסירות".

הדיון על חוק החל"ת התחיל בשעות הבוקר. מדובר בחוק היחיד עד כה בממשלה החדשה, שהאופוזיציה והקואליציה הסכימו לגביו. ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה תקף הבוקר את האופוזיציה שנעדרה מהדיון על החוק במליאה: "לאופוזיציה היה חשוב יותר לקיים לילה לבן של נאומי סרק. ארבעה צדיקים בלבד: חברי הכנסת ביטן, וולדיגר וכסיף. כדאי שמישהו יגלה להם שגם באופוזיציה צריך לעבוד ברצינות".

אוחנה: "מדובר בעבירה פלילית"

ח"כ שלמה קרעי אמר בתגובה: "מי שגנב את קולות הבוחרים, מצביע גם פעמיים במליאה וגונב את ההצבעות. הכל "בטעות" כמובן. בושה!". גם ח"כ אמיר אוחנה הגיב להצבעה הכפולה: "קודם כל מדובר בעבירה פלילית, אי אפשר להצהיר לפרוטוקול גנבתי ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג, אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שייספרו שני קולות שהצביע ח"כ אחד".

"היות ובפעם הזו מישהו ראה את זה ואז זה הגיע להודעה לפרוטוקול, אני מבקש שייבדק שבועיים אחורה, האם היו פעמים נוספות שבהם ח"כ קארה הצביע הצבעה כפולה, ואני בקש נציג מהאופוזיציה יהיה נוכח בזמן בדיקת הצילומים".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בכעס ואמר כי ‏על הצבעה כפולה כמו שעשה אביר קרא במליאה "היועמ"ש דאז רובינשטיין הורה על חקירת משטרה נגד יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי. נגד שניהם הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. מעניין מה יעשה עכשיו מנדלבליט".

יחיאל חזן

יחיאל חזןצילום: פלאש 90

בדבריו, הזכיר סמוטריץ' את הפעם האחרונה בה הורשע ח"כ בעבירה של הצבעה כפולה. היה זה הח"כ לשעבר יחיאל חזן מהליכוד, אביו של הח"כ לשעבר אורן חזן, שהורשע בכך שבמהלך ההצבעות על חוק התוכנית להבראת כלכלת ישראל ב-2003 הצביע במקום חברת הכנסת ענבל גבריאלי, שמקום מושבה צמוד לשלו, במסגרת מה שכונה "פרשת ההצבעות הכפולות". ב-2006 קבע בית משפט השלום כי חזן אשם בעבירות שיוחסו לו, וגזר עליו ארבעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, וחודשיים מאסר על תנאי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן