בש"ס עוקפים סמכויות ופונים ישירות לנשיא אוקראינה

שר האוצר ליברמן פועל בימים האחרונים למנוע את טיסתם המסורתית של ההמונים לאומן לרגל ראש השנה. בש"ס עוקפים את שר החוץ ושר האוצר ושלחו מכתב ישירות לנשיא אוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 09:00 יא באב התשפא

בש"ס עוקפים סמכויות ופונים ישירות לנשיא אוקראינה
אומן, ארכיון, צילום: shutterstock

חסידי ברסלב והמוני ישראלים אחרים שנוהגים בכל שנה לטוס לציון רבי נחמן באומן שמעו השבוע את שר האוצר ליברמן מתנגד בחריפות לאפשר את הטיסות בעקבות מגפת הקורונה. נציגי החרדים בכנסת החלו לפעול בנושא ודלגו על שרי הממשלה.

ח"כ ארבל מש"ס שיגר מכתב לנשיא אוקראינה ושגריר אוקראינה בישראל ובקש לאפשר את קיום ראש השנה בציון ותקף בחריפות את ליברמן. ארבל כתב כי: "שר האוצר איווט ליברמן מונע מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות ולכן אבקש להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן".  

ח״כ ארבל הוסיף והתנגד לקיום הממשלה במכתב לנשיא וכתב כי הממשלה הקיימת היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו. 

בסוף מכתבו קרא ח״כ ארבל לנשיא אוקראינה זלנסקי לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעליה לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה למחוסנים ומחלימים כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע בכבוד הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים.


להורדת הקובץ
המכתב שנשלח לנשיא.

כזכור, אתמול שר האוצר אביגדור ליברמן, הביע את דאגתו בכל הנוגע לטיסות הצפויות לאומן לקראת ראש השנה הקרוב. "שמעתי שיש עוד פעם רעיון להוציא טיסות לאומן. צריך לתת על זה את הדעת". שר הבריאות ניצן הורוביץ חיזק את ליברמן: "שר האוצר צודק בעניין זה".


חסידים באומן, ארכיון.