המשבר הבא? הצעת החוק שתביך את הממשלה

באיחור קל הצעות החוק הפרטיות שבות אל המליאה וניר ברקת הגיש הצעת חוק שיכולה להביך את הממשלה המגוונת. ההצעה תעסוק בניסיון האמריקאי להקים קונסוליה פלשתינית בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 08:27 ה באב התשפא

הצעת החוק שתביך את הממשלה
לפיד ובנט., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעות החוק הפרטיות חוזרות ואיתן כאב הראש של הממשלה, באופוזיציה מתכוונים להביך את הקואליציה בשלל הצעות חוק מימין ומשמאל. בממשלה חברים אנשי ימינה ותקווה חדשה שיאלצו להצביע נגד בשלל הצעות מימין.

היום (ד') הודיע ניר ברקת כי הוגשה הצעה לתיקון חוק יסוד ירושלים בירת ישראל "לביסוס מעמדה ואחדותה של ירושלים". הצעת החוק נועדה למנוע את הרצון האמריקאי להקים קונסוליה פלשתינית שתיתן מענה לאזרחי הרש"פ, הקונסוליה נועדה כדי לתת קונטרה למול השגרירות בירושלים.

בהודעה מטעם לשכת ברקת נכתב כי: "ברקע הלחץ הבינלאומי על ממשלת לפיד-בנט לפגוע באחדותה של ירושלים באמצעות הקמת קונסוליות שימוקמו בירושלים ויתנו שירותים לפלסטינים, הוגשה ההצעה של ח״כ ברקת לתיקון חוק יסוד ירושלים בירת ישראל". על הצעת החוק חתמו יותר מ-30 ח״כים מהליכוד, ימינה, הציונות הדתית, ש״ס ויהדות התורה. 

עוד נכתב בדברי ההצעה כי: ״מדינה לא תפתח או תכונן בירושלים נציגות דיפלומטית המשרתת ישות מדינית זרה״. מלבד הסכנה המדינית, המהלך מהווה סיכון ביטחוני.

יוזם הצעת תיקון חוק יסוד ירושלים, ח״כ ניר ברקת מהליכוד מסר כי: "לא נאפשר לממשלה לפגוע במעמדה של ירושלים כבירת ישראל המאוחדת. לצערי, בממשלת לפיד-בנט מכהנים שרים שחותרים לחלוקתה של ירושלים ולהזמנת לחץ והחלטות של הקהילה הבינלאומית נגדנו. זוהי סכנה ממשית לפגיעה במעמדה וביטחונה של בירת ישראל".

ברקת הוסיף כי: "מטרת החוק היא למנוע הקמת קונסוליות שישרתו את הפלסטינים מירושלים ולמנוע מהממשלה לעשות ויתורים שיפגעו בבירת ישראל. אסור להסכים לכך. אנחנו נלחם ללא פשרות לשמור על ירושלים".


ברקת בראיון לכיפה, ארכיון.