בדרך למשבר? המכהן והחליפי לא מעדכנים

בניגוד לדעת בנט לפיד הודיע כי הוא תומך בחקירת הצוללות. מוקדם יותר ראש הממשלה בנט לא עדכן את שר החוץ לפיד על הריסת בית המחבל שהובילה לגינוי אמריקאי, לפיד האשים את נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/21 22:21 כח בתמוז התשפא

המכהן והחליפי לא מעדכנים
בנט ולפיד, חוסר תיאום., צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מתיחות בצמרת הממשלה? ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד רשמו שני חיכוכים קלים בתוך כמה שעות. היום (ה') נחשף כי לפיד לא עודכן על הריסת בית המחבל ונאלץ להתמודד עם הגינוי האמריקאי נגד המהלך. מאוחר יותר נפגש לפיד עם יו"ר התנועה לאיכות השלטון והודיע כי הוא תומך בוועדת חקירה בניגוד לדעתו של בנט.

ממשל ביידן גינה את הריסת ביתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה בצומת תפוח, והערב פורסם בחדשות 13 כי שר החוץ שנאלץ להתמודד עם הגינוי בכלל לא עודכן ע"י בנט כי הבית צפוי להיהרס. בתגובה לפרסום לפיד העדיף להאשים את נתניהו.

 מטעמו של לפיד נמסר בתגובה כי: "שנים של הזנחה ממשלתית גרמו לכך שמערכת התקשורת והתיאום בין משרדי החוץ, הביטחון ומשרד ראש הממשלה לא תפקדו כראוי. אנחנו מתקנים ומסדרים הכול בימים אלה. בלשכת לפיד הוסיפו ואמרו כי: "ייקח עוד קצת זמן אבל בזכות היחסים הטובים בין ראש הממשלה בנט, והשרים לפיד וגנץ מנגנוני הדיווח והתיאום משתפרים כל יום וישתפרו עוד יותר ככל שיחלוף הזמן".

מאוחר יותר היום שר החוץ יאיר לפיד נפגש עם יו״ר התנועה לאיכות השלטון ובכירים לשעבר במערכת הביטחון. בפגישה דנו הבכירים יחד עם לפיד בצורך החיוני להקים ועדת חקירה ממלכתית לענייני רכש הצוללות וכלי השיט.

שר החוץ יאיר לפיד אמר בסיום הפגישה כי: ״פרשת הצוללות, היא פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. ועדת חקירה ממלכתית היא חשובה למען בטחון המדינה, למען הבנת תהליכי הרכש ושיתופי פעולה בין תעשיות ביטחוניות למדינת ישראל". כזכור ראש הממשלה בנט אמר בעבר כי: "אין שחיתות בעסקת הצוללות, אני תמכתי בה". 

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא הוסיף בצאתו מהפגישה כי: ״הייתה פגישה מצוינת. קיבלנו מלפיד הרבה תמיכה ואנו מקווים שיחד איתו נצליח לשכנע את שאר השרים בממשלת ישראל להקים ועדת חקירה בפרשה הביטחונית הכי חמורה שנחשפה אי פעם במדינת ישראל. יש רוח טובה ורצון לשתף פעולה. אני מקווה שהעם היושב בציון יידע את האמת בסופו של יום״.


הריסת ביתו של המחבל שלבי.