נקמת האקס אמסלם ביקש מהיועמ"ש לחקור את התנהלותו הכספית של אלקין

רק לפני כמה חודשים ישבו יחד באותה סיעה והיום דורשים לפתוח בחקירה. במכתב ששלח ח"כ אמסלם למנדלבליט דרש אמסלם לפתוח בבדיקה נגד אלקין בנוגע להתנהלותו הכספית. אלקין: "מקורבי נתניהו לא ירתיעו אותי באמצעות הכפשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/21 18:36 ג באב התשפא

אמסלם ביקש מהיועמ"ש לחקור את התנהלותו הכספית של אלקין
השר אלקין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כ דודי אמסלם שלח היום (ב') מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, על מנת שיחקור את התנהלותו הכספית של השר זאב אלקין אחרי הבחירות המוניציפליות האחרונות, אמסלם ביקש לבדוק האם ולמי חייב אלקין כספים בעקבות התמודדותו על ראשות העיר ירושלים. אלקין הגיב להאשמות ותקף את אמסלם.

במכתב ששלח אמסלם כתב חבר הכנסת ליועמ"ש: "כידוע לך, בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2018 ,השר זאב אלקין התמודד לראשות עיריית ירושלים. במסגרת התמודדות זו ועל פי המפורסם בתקשורת בהרחבה, לקח השר אלקין כ-4.3 מיליון שקלים מהבנק להם היו ערבים מספר אנשי עסקים בעלי ממון רב. השר אלקין לא השיב את סכום העתק שהוא חב ולכן הבנק חילט את הערבות של אנשי העסקים. כתוצאה מכך השר אלקין חייב, לכל היותר, כיום סכום של 4.3 מיליון ₪".

בלשכתו  של השר זאב אלקין מסרו לאתר כיפה בתגובה למכתבו של אמסלם: "כמו מועמדים רבים שאינם בעלי ממון ואשר התמודדו בבחירות המוניציפליות שלא מטעם מפלגה רשומה, גם השר זאב אלקין וסיעתו נאלצו לקחת הלוואה בנקאית כנגד ערבויות. מסגרת התקציב של ההתמודדות לראשות העיר ירושלים ולמועצת העיר, נבנתה בהתאם לסקרים שנעשו במהלך הקמפיין ותחזיות של תוצאות הבחירות".

בלשכה הוסיפו: "מאחר ותוצאות הבחירות בגלל התפתחות פוליטית חריגה ובלתי צפויה לא תאמו לתחזיות שקדמו להן, נוצר פער תקציבי בין ההוצאות במערכת הבחירות לבין מימון מפלגות שקיבלה סיעתו של השר אלקין. לפי החוק קיימות רק שתי דרכים לטובת גיוס מימון עבור ההתמודדות בבחירות. מימון מטעם המדינה או תרומות של עד 5,000 שקלים מאדם בודד. למרות כל מאמצי גיוס התרומות, עדיין היה קיים פער בין ההוצאות לבין ההכנסות מסעיף מימון המפלגות. בשל כך, חלק מהערבויות חולטו מהערבים וזאת בתום כשנה מיום הבחירות, כפי שנעשה גם במקרים רבים אחרים בבחירות מוניציפאליות".

לסיום תקף אלקין את אמסלם ואמר: "אני ממליץ לחבר הכנסת אמסלם, להסתגל למציאות החדשה ולהבין שהגיע הזמן להבין ששיטות ההפחדה שהיו נהוגות בבלפור - הגיע זמנן לעבור מהעולם. גם להפסיד בבחירות יש דרך ורצוי היה שהוא וחבריו ילמדו לעשות זאת בצורה ממלכתית.

אגב, עברו כמעט שלוש שנים מהבחירות המוניציפליות הבחירות והסוגיה הזו דווחה כאמור למבקר המדינה ודווחה בתקשורת מספר פעמים, אבל כל עוד הייתי שר בממשלת נתניהו הדבר לא הפריע למסע חיפוש הצדק של ח"כ אמסלם".


אלקין תוקף את נתניהו