אחרי ההפסד | שקד רוצה לנקום בשיקלי

חברי הקואליציה כבר חשבו שהסיפור גמור אך על אף הפשרה עם עבאס, שיקלי הצטרף לליכוד והפיל את החוק. ראש הממשלה רתח על שיקלי: "ייתן דין וחשבון לציבור על מעשיו", ושקד דורשת להכריז עליו כפורש. כל התגובות לנפילת החוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/21 07:28 כו בתמוז התשפא

אחרי ההפסד | שקד רוצה לנקום בשיקלי
שקד. הפסד קשה לשרת הפנים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לילה דרמטי במשכן הכנסת. חוק איחוד משפחות נפל והעניק הפסד ראשון לקואליציית בנט-לפיד. השרה שקד קיוותה כי תצליח להעביר את הפשרה עליה סיכמה עם חברי רע"מ וסיעת מרץ כי החוק ידחה בחצי שנה ויינתנו אישורים לחלק מהשוהים הפלשתינאים, אך חברה לסיעה התנגד והביך את הקואליציה. שקד כבר חושבת על נקמה.

מייד אחרי ההפסד לו סייע שיקלי אמרה השרה שקד לראש הממשלה נפתלי בנט: "תכריז על שיקלי כפורש". טרם ברור אם שיקלי אכן יוכרז כפורש, אם יוכרז זאת תהיה מכה קשה עבורו כי לא יוכל להתמודד בכנסת הבאה בסיעה קיימת, אך גם בימינה יודעים, שיקלי נצרך להצבעות הבאות.

ברגע שהצביע שיקלי נגד פצחו חברי האופוזיציה במחיאות כפיים סוערות וצעקו "בושה" לעבר חברי הקואליציה. החגיגות במשכן היו רבות. ח"כ רגב מהליכוד צעקה: "יש אלוהים". שרת הפנים שקד שוקלת אם להעלות את החוק להצבעה בשנית במהלך היום.

שקד תקפה את האופוזיציה וכתבה: "מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות."

בתגובה להחלטתו הדרמתית כתב שיקלי כי: "הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ".

מאוחר יותר הצטרף גם ראש הממשלה בנט למתקפה על חבר הסיעה ששוב הפנה עורף לימינה: "האופוזיציה פגעה הלילה פגיעה ישירה בביטחון המדינה, בכוונת תחילה. מתוך איזשהי מרירות ותסכול, הם בסוף פגעו בטובת המדינה.כל מי שהצביע נגד חוק האזרחות, מביבי, דרך טיבי, ועד שיקלי, בחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת אזרחי ישראל, והם עוד יצטרכו הרבה זמן לתת לציבור דין וחשבון על מעשיהם".

בהודעה מטעם הליכוד על הסערה שהתחוללה בכנסת נכתב כי: "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ מהממשלה הישראלית פלסטינית הראשונה, התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. 

בליכוד הוסיפו: בעבר, דברים מסוג זה נכפו על ידי החלטות שיפוטיות. הפעם לא הייתה כל הצדקה לעסקת השוחד שנדחתה על ידי הכנסת.  הליכוד דורש מהממשלה לעשות את המעשה הציוני ההכרחי והנכון שנהנה מרוב עצום בכנסת ולהעביר מיד את חוק יסוד ההגירה. החוק מהווה פתרון כולל ואמיתי לאתגר איחוד המשפחות, המסתננים והמהגרים הבלתי חוקיים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה להצבעה בכנסת כי: "נפילת החוק היא תחילת מפלתה של ממשלת ישראל: "הצבענו נגד החוק בלב שלם, במיוחד לאחר ההסכמה בין איילת שקד לרע"מ שהייתה מאפשרת פגיעה בביטחון ישראל וכניסת 1600 "פלסטינאים" למדינה. 

בן גביר הוסיף: "נפתלי בנט ואיילת שקד מוכרים את מדינת ישראל ומפרים את כל ההבטחות לבוחריהם. ההצבעה היום היא תחילת הסוף הפוליטי של ממשלת בנט - מנסור עבאס".


שקד מסבירה הלילה על הפשרה אותה נסתה להעביר.