נכדו של הרב קנייבסקי על הצטרפות החרדים לממשלה: לא בלתי אפשרי

בתוכנית זמן אמת ישודר מחר תחקיר על מנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי. בהקלטות נשמע הנכד יענקי מסביר כי החרדים היו עשויים להצטרף לממשלת בנט-לפיד אם ליברמן לא היה מתנגד לכך, ואם תבוא הצעה בעתיד יצטרכו לבחון אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 22:42 יא בתמוז התשפא

נכדו של הרב קנייבסקי על הצטרפות החרדים לממשלה: לא בלתי אפשרי
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Cohen/Flash90

רק שבוע עבר מאז הקמת ממשלת השינוי, וכבר עולים קולות באשר למפלגות שהיו יכולות להרכיב אותה. בתחקיר שיפורסם מחר בתוכנית זמן אמת של תאגיד השידור הציבורי, נשמע יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, כי ככל הנראה המפלגות החרדיות היו יכולות להיות חלק ממשלת השינוי בראשות בנט ולפיד, אלמלא ליברמן שהתנגד לכך. 

במענה על השאלה מדוע החרדים לא תמכו בממשלה, ענה כי "התשובה האמתית היא שאף אחד לא הציע לנו ואני אומר את זה כאחד שהיה מעורב בעניינים. אולי רצו שנעזור להפיל את ביבי אבל לא שנהיה חלק מהממשלה. בדקו כמה נתנגד, באו להסביר לנו שלא נחריף את הטונים כי נצטרך לעשות שיתופי פעולה. אבל אף פעם לא אמרו בואו תהיו אתנו בממשלה. איווט היה סגור עם לפיד מההתחלה״.

עוד דיבר הנכד על הפער האידיאולוגי לכאורה בין החרדים לגוש השמאל בממשלה והסביר "לרב אין בעיה עם שמאל או ימין. להיפך, הרב ממש לא בעמדה ימנית או בעניין ארץ ישראל השלמה. הרב אומר לא להתגרות בערבים ולא לגור בהתנחלות". 

באשר לאפשרות להצטרף לממשלה בעתיד, טען הנכד כי יצטרכו לבחון את ההצעה ובכל מקרה, מהלך כזה אינה בלתי אפשרי בהמשך.