סמוטריץ' טוען: הממשלה שוקלת הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים

יו"ר הציונות הדתית פונה לראש הממשלה ומבקש ממנו להודיע לממשל האמריקאי כי ישראל לא תתן את ידה לחלוקת ירושלים. "למיטב הבנתי ממשלת ישראל שוקלת בחיוב את בקשת הקמת הקונסוליה" | בחודש שעבר אמר מזכיר המדינה האמריקאי כי ארה"ב תקדם את פתיחתה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/06/21 20:57 יא בתמוז התשפא

סמוטריץ' טוען: הממשלה שוקלת הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פונה הערב (ב') לראש הממשלה נפתלי בנט, בנושא הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים. סמוטריץ', טוען, כי הובא בפניו שבימים אלה ממשלת בנט-לפיד בוחנת הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים לציבור הערבי. 
 
"הובא לידיעתי כי בימים אלו מתקיים שיח בין הממשלה בראשותך לבין הממשל האמריקאי בדבר הקמת קונסוליה אמריקאית במזרח ירושלים לציבור הערבי שתוגדר כקונסוליה ב"פלשתין. כפי שבוודאי ידוע לך, מתוקף החלטתו של הנשיא טראמפ על הכרה אמריקאית בירושלים, הממשל האמריקאי מנוע חוקית להקים קונסוליה במזרח ירושלים אלא אם כן יתקבל אישור ממשלת ישראל". 
 
עוד הוא כותב כי למיטב הבנתו, "ממשלת ישראל שוקלת בחיוב את בקשת הממשל האמריקאי ובכך למעשה מחלקת את ירושלים ומכירה בירושלים כבירת מדינה פלשתינית. אם חלילה תאשר זאת יהא זה צעד חמור ומסוכן וחרפה שלא תימחה". 

"אני דורש ממך להודיע לממשל בארה"ב כי ישראל לא תתן את ידה לחלוקת ירושלים ולא תאפשר את הקמת קונסוליה בכל חלקי העיר המאוחדת".

נציין כי בחודש שעבר, עוד בתקופת ממשלת נתניהו-גנץ, אמר מזכיר המדינה אנתוני בלינקן כי ארצו תקדם את פתיחתה של הקונסוליה במזרח ירושלים, שנסגרה לפני מספר שנים במהלך כהונתו של הנשיא האמריקאי הקודם, דונלד טראמפ.

ב-6 בדצמבר 2017 הכריז טראמפ על כך שארצות הברית מכירה רשמית בירושלים כבירת מדינת ישראל, ועל כוונתו להתחיל בהכנות להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים, וב-14 במאי 2018 התקיים הטקס הרשמי לציון העברת השגרירות. ב-18 באוקטובר 2018 הודיע מזכיר המדינה הקודם, מייק פומפאו, על כוונת מחלקת המדינה להפסיק את פעולת הקונסוליה בירושלים, ולמזג את פעילותה לתוך פעילות השגרירות החדשה בירושלים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן