קלמן ליבסקינד: "בנט ושקד גזלו מהמצביעים שלהם את קולם"

העיתונאי הסרוג פרסם טור זועם על ראשי ימינה ועל הבחירה להקים ממשלה עם גוש השינוי: "למרות ביקורת על מהלך כזה או אחר, או על החלטה כזו או אחרת – חשתי כלפיהם כבוד והערכה. אבל זהו. לא עוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/21 22:34 ב בתמוז התשפא

קלמן ליבסקינד: "בנט ושקד גזלו מהמצביעים שלהם את קולם"
קלמן ליבסקינד, צילום: מאת דיגיטל כאן תאגיד השידור הישראלי , ויקיפדיה

מחר (א') תושבע הממשלה ה-36, ממשלת השינוי שתדיח את בנימין נתניהו אחרי 12 שנות שלטון רציף ותמליך את נפתלי בנט במקומו. אך רבים עדיין כואבים את החלפת השלטונות, שהתבססה בעיקר בהפר הבטחות בחירות של נפתלי בנט ומפלגת ימינה. העיתונאי קלמן ליבסקינד פרסם במעריב טור ארוך ומפורט בו הוא מספר על אכזבתו וכעסו על ימינה.

"לא קל היה לי לכתוב את הדברים שתקראו כאן", פותח ליבסקינד את דבריו. "את נפתלי בנט ואת איילת שקד אני מכיר שנים ארוכות. כמה פעמים הצבעתי עבורם, וגם כשלא, כמעט תמיד - למרות ביקורת על מהלך כזה או אחר, או על החלטה כזו או אחרת – חשתי כלפיהם כבוד והערכה. אבל זהו. לא עוד". הוא מחריף את הסגנון וממשיך: "המהלכים האחרונים שלהם והממשלה שהם יציגו השבוע - תוך מעשה רמייה, גניבת דעת והתנהלות הפוכה לכל תפיסה אידיאולוגית שהציגו במהלך השנים - לא יכולים לזכות אותם ואת חבריהם לרשימת ימינה, לא בכבוד ולא בהערכה".

על דבריו של בנט שטען כי הוא מבין את הביקורת נגדו, כתב ליבסקינד בהתקוממות: " מה זאת אומרת שאתה מקבל בהבנה את הביקורת? בשם איזו זכות מוסרית אתה מעז להעיר פה משהו למישהו?". הוא משווה את מעשה ימינה כמי שגנבו כסף ולאחר מכן מעביר ביקורת כנגד אלו הקוראים לו גנב, "הם לא גנבו ארנק עם 200 שקל. הם גזלו מהמצביעים שלהם את הדבר היקר ביותר שיש בכיסו של אזרח במדינה דמוקרטית. הם שדדו מהם את קולם".

גם על ניר אורבך הוא לא חוסך ביקורת על שטען כי ההופעה של אביב גפן היא זו שהביאה אותו להבנה כי שי להקים ממשלת שינוי: "במפגן של ילדותיות סיפר השבוע שהחליט לתמוך בממשלה, בניגוד לכל ההבטחות של מפלגתו, בזכות שיר אחד ששרו יחד אברהם פריד ואביב גפן. תגידו, זה רציני? הרי אי אפשר להמציא רדידות כזו. אנחנו באירוע היסטורי של הקמת ממשלה או בסמינריון של בני עקיבא?".

הוא מאשים אותם גם בפגיעה במגזר הדתי כולו: "מפלגת ימינה מכתימה את השם הטוב של המגזר כולו, גם של מי שלא הצביע לה. חישבו על המחירים שהיו מוכנים בני המגזר לשלם במשך שנים – בהתיישבות, בחברה, בחסד, בתרומה לקהילה – בלי לשנות את מלבושם, בלי להפחית ממסירותם, בלי לקפל את דגליהם. האם אפשר להשוות מי מהם לחבורה הפוליטית הזו, המוכנה לוותר על כל מה שהאמינה בו עד אתמול, למען השררה?".

לסיום השווה בין הביקורת שלו על הליכוד לבין הביקורת על ימינה: "אין לי מילה טובה להגיד גם על מפלגת הליכוד, שהעדיפה לדבוק במנהיגה עד לאופוזיציה, ולוותר על האפשרות לקדם את הקמתה של ממשלה לאומית רחבה". אלא שלפי ליבסקינד מצבעי הליכוד יודעים שנתניהו הוא הפכפך ו"בסופו של יום הם שקלו את שיקוליהם, ובחרו את בחירתם, והעניקו לו 30 מנדטים. ובהיבט הזה, בעוד בנט ושקד וכהנא ואורבך וסילמן וקארה השיגו את המנדטים שלהם ברמייה, נתניהו – עם כל חסרונותיו - מחזיק במנדטים שלו בזכות".