"לא הולך בשקט": בסי.אן.אן משווים בין עזיבת נתניהו לטראמפ

בערוץ החדשות האמריקאי השוו בין הקריאה של טראמפ שהייתה הונאת בחירות, לבין נאום נתניהו בפתיחת ישיבת סיעת הליכוד שטען על הונאה גם כן. מטעם הליכוד השיבו: טראמפ דיבר על הליך הספירה היה תקין, נתניהו דיבר על בנט רימה את בוחריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/21 20:14 ל בסיון התשפא

"לא הולך בשקט": בסי.אן.אן משווים בין עזיבת נתניהו לטראמפ
מתקשים לעזוב. טראמפ ונתניהו, צילום: Avi Ohayon/GPO

ביום ראשון בשעה 16:00, תושבע ממשלה חדשה בישראל, בה יעמדו בראש ברוטציה, נפתלי בנט ויאיר לפיד. האירוע הגדול למעשה הוא עזיבתו של בנימין נתניהו את תפקיד ראש הממשלה אחרי 12 שנים רצופות. לא רק בארץ אלא גם בתקשורת העולמית מגלים עניין באירוע והחלו לסקר באופן אינטנסיבי את מה שקורה בפוליטיקה הישראלית. ערוץ שהתייחס גם כן הוא ה-CNN האמריקאי אשר השווה בין סיום כהונת נתניהו לסיום כהונת דונלד טראמפ.

https://www.youtube.com/watch?v=BfZLlAhgKX8

בערוץ השוו בין שני נאומים של המנהיגים, מהצד האחד הנאום של טראמפ אשר מתכחש לתוצאות הבחירות וטוען כי הייתה הונאה. מהצד השני היה נאומו של נתניהו בתחילת השבוע בזמן כינוס של סיעת הליכוד. בנאום נתניהו דיבר גם הוא על הונאה כשאמר: "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה ואולי בתולדות הדמוקרטיה. אני מחפש מקרים מקבילים אבל אין דבר כזה, ולכן אנשים מרגישים בצדק מרומים, הרבה מאוד והם מגיבים לזה. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק ביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת". 

בערוץ טענו כי נתניהו מאמץ את אותה הגישה של טראמפ ואף כתבו בחשבון הטוויטר: "בנימין נתניהו נמצא על סף איבוד כוח, והוא לא הולך בשקט . מכחיש בקול רם את הלגיטימיות של תבוסתו שלו, כשהוא מוציא דף מחוברת המשחק של דונלד טראמפ". בליכוד מיהרו להגיב באנגלית על הפרסום, והבהירו כי טענת ההונאה של נתניהו לא דומה כלל לזו של טראמפ: "הונאת הבחירות עליה דיבר נתניהו לא דומה לזו עליה דיבר טראמפ. הליך הספירה היה תקין, אלא שבנט רימה את בוחריו. הליך העברת השלטון מנתניהו לבנט ייעשה בצורה שלווה ושקטה, כפי שהתקיים תמיד".