נתניהו: "אם חלילה תוקם ממשלת ההונאה - נפיל אותה מהר מאוד"

בדברים שנשא בפתחו סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה להקמת ממשלה השינוי והמשיך לתקוף את ראשיה: "מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל" | יו"ר הכנסת לוין גינה את האלימות וההסתה: "מגנה כל תופעה של הסתה ואלימות מכל צד של המפה הפוליטית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/06/21 14:39 כו בסיון התשפא

נתניהו: "אם חלילה תוקם ממשלת ההונאה - נפיל אותה מהר מאוד"
ישיבת סיעת הליכוד, היום, צילום: ללא

סיעת הליכוד מתכנסת היום (א') לישיבה מיוחדת כשברקע ההליכה המסתמנת של המפלגה לספסלי האופוזיציה אחרי 12 שנות שלטון. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו טרם תחילת הפגישה לקריאות נגד הסתה ואלימות והבהיר את ההבדל בין ביקורת לקריאה לאלימות.

"אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא", אמר נתניהו, "גם כשאחרים שותקים כשהסתה נגדו משתוללת כמו אתמול בלילה, אני רוצה להסביר מה זה הסתה, זה לא ביקורת, זה קריאה לאלימות, זו חציית הקו בין ביקורת להסתה. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות לרצוח אותי את בני משפחתי, רעייתי, שקט, כמעט שקט מדי".

"עם זאת חשוב להבהיר שחופש הביטוי איננו הסתה, אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה וביקורת מהשמאל של פעולה לגיטימית שלחופש הביטוי זה ניסיון למסגר את הימין כשמשהו מסוכן לדמוקרטיה, עצם הרעיון מסוכן לדמוקרטיה". 

יו"ר הליכוד המשיך ואמר כי, "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה ואולי בתולדות הדמוקרטיה. אני מחפש מקרים מקבילים אבל אין דבר כזה, ולכן אנשים מרגישים בצדק מרומים, הרבה מאוד והם מגיבים לזה. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק ביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת". 



 

נתניהו התייחס לחסימת אנשי הימין בימים האחרונים ברשתות החברתיות, בהם חשבונותיו של בנו יאיר: "זה לא תיאורטי, פייסבוק חסמה פוסטים של אנשי ימין בגלל שפרסמו את כתובתו של אורבך למען הפגנות ימין, אבל פייסבוק באותו הזמן השאירה את הפוסטים שפרסמו אותה כתובות לטובת הפגנות שמאל, זה מקרה מדעי, קליני שמוכיח ניסיון לסתום לימין את הפה".

הנה העובדות שמנסים להסתיר ולעוות, תמיד היינו פתוחים לסייע לחברי הכנסת הערבים ועשינו זאת יותר מכל הממשלות יחד, אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת לעבאס אוטונומיה בנגב, מעולם לא הסכמנו להקים ממשלה לא בתמיכה ולא בהימנעות, מעולם לא הסכמנו לתת לו ראשות ועדת הפנים בכנסת. כשאנחנו מדברים על ממשלת שמאל מסוכנת מדברים על ממשלה שתאבד את הנגב, ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון וירושלים לצערי".

ממשלת שמאל מסוכנת זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו״ש ובירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים לעקירה והקפאה והיא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים. 

"זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארה״ב לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב בתוך איראן. ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה וספק אם תילחם בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה״ל". 

לפיד ומיכאלי. "הגונים"

לפיד ומיכאלי.צילום: Miriam Alster/FLASH90

"מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל", אמר נתניהו והבהיר, "חבריי ואני בליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת ואם חלילה היא תוקם אנחנו נפיל אותה מהר מאוד".

"זה הרגע של ימינה ותקווה חדשה לבחור באמת שלו"

יושב ראש הכנסת, יריב לוין, דיבר אף הוא בפתח ישיבת סיעת הליכוד ואמר: "אנחנו נמצאים בימים מורכבים וקשים. לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל, ושמאל רדיקאלי, וזאת בתמיכה של חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין. החיים הפוליטיים הם לא חיים קלים. הם דורשים מידה רבה של הקרבה. אבל מי שבחר בהם, בחר גם באחריות".

"האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד, ולהימנע מכל הסתה או אלימות. לא כך נהגו, לצערי לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לראש הממשלה נתניהו. גיניתי בחריפות תופעות חמורות אלה, בפרט כאשר דברי ההסתה והשנאה נשמעו מעל בימת הכנסת. אני מגנה באותה החריפות, כל תופעה של הסתה ואלימות, גם היום, מכל צד של המפה הפוליטית".

לפיד ובנט.

לפיד ובנט.צילום: ללא

"אבל האחריות אינה מתמצה במחויבות לשיח ענייני ולא אלים. האחריות היא גם לפעול בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור, באחריות לעשות את הדבר הנכון לטובת המדינה, גם כאשר הדבר כרוך באי-נעימות אישית כזו או אחרת". 

"חברי הכנסת של ימינה ושל תקווה חדשה, עומדים עכשיו בפני ההכרעה החשובה והמשמעותית בחייהם. זהו הרגע של כל אחת ושל כל אחד מהם, לבחור באמת שלו, בדרך שלו ובמחויבות שלו לעתיד מדינת ישראל וארץ ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן