השגיאה של דרעי ונתניהו: "טעות גדולה שלו - ושלי שלא נלחמתי איתו"

יו"ר ש"ס מבקר את יו"ר הליכוד ומודה כי פירוק הממשלה הנוכחית "שהייתה ממשלה נהדרת" - היה טעות של נתניהו אך גם שלו, שלא נלחם איתו. על ממשלת השינוי שתושבע ביום ראשון הוא אומר: "נפיל את הממשלה הזאת מהר מאוד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 10/06/21 11:45 ל בסיון התשפא

השגיאה של דרעי ונתניהו: "טעות גדולה שלו - ושלי שלא נלחמתי איתו"
דרעי עם נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, ידוע כמי שבשנים האחרונות תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, ללא כחל וסרק. הבוקר (ה') בראיון בגל"צ השמיע דרעי ביקורת על נתניהו, חשף דברים שאמר לו ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט, ואמר כי הליך העברת השלטון יעשה בצורה מוסדרת. 

סילמן: "הכי קל היה לי לצאת מלכה, להיות שיקלי וללכת לליכוד"

"יש לי הרבה ביקורת על נתניהו" סיפר דרעי בראיון. "זו הייתה טעות גדולה שלו - ושלי שלא נלחמתי איתו - לפרק את ממשלת האחדות הנוכחית, שהייתה ממשלה נהדרת".

שר הפנים, והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל התחייב בראיון כי "בשום אופן בעולם לא אכנס ולא אתן לגיטימציה לממשלה הזו. אם תיווצר סיטואציה שבה יגידו 'טעינו, אנחנו חוזרים בחזרה, ונותנים לליכוד ומי שיעמוד בראשו את השלטון', אני מוכן לשמוע". בהמשך הכחיש את השמועות שיתפטר מהכנסת. "חשבתי שאם נלך לאופוזיציה אקדיש את הזמן שלי לדברים אחרים - אבל הבנתי שזאת טעות. נישן בכנסת, נאכל שם, נעבוד ונשרת את הציבור".

"בנט אמר לי: 'אתה הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה'"

ממשלת השינוי צפויה להישבע אמונים ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00. "נפיל את הממשלה הזאת מהר מאוד. הם רק רוצים לראות את נתניהו מתפנה עם ארגזים". דרעי הבטיח כי השלטון יועבר בצורה מסודרת: "ניאבק בממשלה בדרכים דמוקרטיות - אבל נעביר את השלטון בצורה הכי מסודרת. אני אעזור למי שיבוא או תבוא במקומי".

במהלך דבריו חשף דרעי: "בנט אמר לי במהלך המשא ומתן 'אתה הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה. הכי מנוסה, למה שלא תיקח את זה?' אבל אין לי את הסגולות של לעשות הכל כדי לשבת על הכיסא הזה". 

לפני יומיים ערכו המפלגות החרדיות מסיבת עיתונאים משותפת, בה תקפו את יו"ר ימינה נפתלי. בין שאר הדברים החריפים שנאמרו, אמר שר הבינוי יעקב ליצמן: "אני כאן אומר לנפתלי בנט: אתה לא צריך להסתיר את הכיפה, אתה יכול להסיר אותה, כמו שותפך וידידך יאיר לפיד.

דרעי הגיב הבוקר על דבריו של ליצמן והסתייג מהם: "כולנו יהודים, לא משנה איזה סוג של כיפה, ואין לאף אחד זכות להגיד מי לא. זה לא הסגנון שלי. הדברים של ליצמן נובעים מכאב נוראי, אל תשפטו אותו על המילה הזו".