דרעי על האסון במירון: גזירת שמיים, אך לא פוטר אותנו מחקירה מקיפה ויסודית

בדיון אבל במליאת הכנסת בעקבות האסון במירון אמר יו"ר ש"ס: "הגיע הזמן לקחת אחריות מלאה על כל המתחם ובניית תשתיות מתאימות. אני אתמוך בכל פעולה כזו ואין לי ספק שהציבור החרדי יברך על כך"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 17:33 כא באייר התשפא

דרעי על האסון במירון: גזירת שמיים, אך לא פוטר אותנו מחקירה מקיפה ויסודית
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

בדיון אבל במליאת הכנסת היום (ב') בעקבות האסון במירון, שר הפנים ויו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, נשא דברים על האסון במירון ועל החקירה שיש לפתוח בנושא: "האסון הנורא שקרה הוא גזרת שמיים אבל לא פותר אותנו מבדיקה וחקירה".

בפתח דבריו התייחס השר דרעי לשתיקתו מאז האסון: "שתקתי כמה ימים. עברתי הרבה בחיים, ראיתי כאב, אסון ואובדן. אבל אסון כזה בו יש ילדים, נערים ובחורים שחלקם לא זכו לעשות בר מצווה ולהקים בית בישראל, שמתעלים לשמי מרומים מתוך דבקות ושמחה, זה בבחינת וידום אהרן".

 

 

השר דרעי הצהיר מה נדרש לעשות כעת, על מנת שאסון שכזה לא ישנה: "האסון הנורא שקרה הוא גזירת שמיים אבל הוא לא פוטר אותנו מבדיקה וחקירה לגבי ההשתדלות שלנו-בני האדם כל אחד לפי תפקידו ואחריותו. הרצון שלי כמי שנמצא בממשלה, בשליחות הציבור הגדול שמגיע למירון ולצערנו הגדול גם נפגע כל כך קשה באסון שם, הוא להבטיח שתתקיים בדיקה וחקירה מקיפה ויסודית כדי להבטיח שחס וחלילה לא יקרו עוד אסונות כאלו".

עוד הוסיף השר דרעי ואמר: "יש המון בעיות יסוד שנמשכות כבר עשרות שנים באתר הקדוש של קבר הרשב״י במירון, העובדה שאנחנו, איננו יכולים לעשות כל מה שצריך באתר הרשב"י בגלל בעיות משפטיות, מצב זה חייב להיפסק. הגיע הזמן לטיפול שורש בבעיות יסוד אלו. עלינו לקחת אחריות מלאה על כל המתחם כולל תקצוב ובניית תשתיות מתאימות כפי שראוי לאתר קדוש כמו קבר הרשב"י. אני אתמוך בכל פעולה כזו ואין לי ספק שמרבית הציבור החרדי יברך על כך".

 

האסון במירון. באבו כביר נערכים לקבלת גופות ההרוגים

האסון במירון. צילום: David Cohen/Flash90

 

בתוך כך, יו"ר ש"ס התייחס לביקורת על מניעת הגבלות קורונה, שיכלו למנוע גם הן את האסון: "לצערי שמעתי שישנם גורמים מסויימים שהחליטו להאשים את הקורבנות עצמם באסון על כך שעלו להר ואת נציגי הציבור כולל אותי על כך שפעלנו לקיים את ההילולא עצמה.

אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה ויעידו על כך כל הגורמים הרשמיים שהשתתפו בהכנות להילולה: כל הפעילות של נציגי הציבור הדתי והחרדי ושלי היו כדי שהגבלות הקורונה, והקורונה בלבד, לא יחולו בשטח הפתוח בדיוק כפי שהמוני עם ישראל חגגו ביום העצמאות לפני כשבוע, וכפי שחוגגים בחופים והפארקים תחת אוויר השמיים".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת ביקר בחריפות את השר דרעי ואמר כי הוא "מרגעי השפל ההיסטוריים של הכנסת": "עומד אדם ומאשים את אלוהים, מאשים "קשים משפטיים", טוען שעשרות המיליונים שהמדינה שולחת לאתר אינם מספיקים".

 

https://twitter.com/ofercass/status/1389218111635824643