עמית סגל חושף: מה בנט נותן לרע"מ כדי שיכנסו לממשלה

בצעד היסטורי מפלגת רע"מ מצטרפת לממשלה שבדרך, עמית סגל חושף מה כולל ההסכם הקואליציוני בין יש עתיד ימינה ורע"מ: חצי מיליארד שקל, הקפאת אכיפה ועוד שלל ויתורים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 20:51 כז בסיון התשפא

עמית סגל חושף: מה בנט נותן לרע"מ כדי שיכנסו לממשלה
עבאס ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לקראת השבעת הממשלה שמתקרבת בצעדי ענק, ולצד ההסכמים בין ימינה ויש עתיד שפורסמו הערב עמית סגל חשף הערב (ב') מה נתנו נפתלי בנט ויאיר לפיד למנסור עבאס כדי שיצטרף לממשלה, ויעזור להם להדיח את נתניהו. הנתונים מתוך ההסכמים הקואליציוניים לא פחות ממדהימים.

כחלק מההסכם הקואליציוני התחייבו בנט ולפיד לתת למנסור עבאס 500 מיליון שקל בהם יוכל להשתמש לצרכיו הפוליטיים ועוד שלל הבטחות בנוגע לבנייה הלא חוקית שרווחת במגזר הערבי ובנגב. בפרסמו כתב סגל כי: "בנט ולפיד התחייבו לפנות ליועמ"ש כדי לבטל את כל הקנסות והעיצומים על בנייה בלתי חוקית. בנוסף התחייבו על הקפאת האכיפה לכמעט ארבע שנים, והבונוס: הקפאת הריסה של הצווים הקיימים לכל הבתים בנגב שהוקמו עד תחילת השנה. בנוסף עבאס ימנה סגן שר ויקבל חצי מיליארד שקל לחלוקה על פי ראות עיניו."

סגל חשף גם פרטים מתוך הסכמי שאר המפלגות. על פי הפרסום של סגל אלו חלק מהתנאים של כל מפלגה לכניסה לקואליציית השינוי:

מפלגת מר"צ- קידום זכויות להט"ב ונישואים חד מיניים וקידום תחבורה ציבורית בשבת.
ישראל ביתנו- קידום ברית הזוגיות, ביטול חוק המרכולים ויישום מתווה הכותל.
מפלגת העבודה- הקמת אגף רפורמי במשרד התפוצות.
תקווה חדשה- מינוי סער לסגן ראש הממשלה, פיצול תפקיד היועמ"ש ותכנית למניעת השתלטות פלסטינית על שטחי C, לשני הסעיפים האחרונים אין התחייבות מצד השמאל.
כחול לבן- בני גנץ יהיה סגן ראש הממשלה והקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון.

בימין מיהרו לתקוף את ההסכמים הקואליציוניים, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב על ההסכמים כי: "אחרי השקרים וההכחשות, ככה נראית מכירת חיסול של הציונות. לא פחות."


ההודעה בכנסת על הקמת הממשלה שבדרך.