בימין תוקפים את ההסכמים הקואליציוניים: "חוקים דיקטטוריים שנהוגים באיראן וצפון קוריאה"

בדרך להשבעת ממשלה, מפלגות יש עתיד וימינה פרסמו הערב את ההסכמים הקואליציוניים ביניהם, בליכוד מיהרו לתקוף: "הסכם מזעזע, מכירת חיסול של הנגב לתנועה האיסלמית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 20:22 כז בסיון התשפא

בימין תוקפים את ההסכמים הקואליציוניים: "חוקים דיקטטוריים שנהוגים  באיראן וצפון קוריאה"
לפיד ובנט., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ממשלת השינוי מתקרבת בצעדי ענק, אמנם טרם נקבע תאריך להצבעה ולהשבעת הממשלה החדשה אבל בגוש השינוי נערכים לממשלה המשותפת. הערב פרסמו מפלגות יש עתיד וימינה את ההסכמים הקואליציוניים ביניהם, ההסכמים שנשמרו בסוד בימים שאחרי החתימה עוררו ביקרות רבה בימין.

במפלגת הליכוד מיהרו להוציא תגובה ותקפו את בנט, ראש הממשלה המיועד, בהודעה נכתב: "בנט, שרימה את בוחריו והעביר קולות מימין לשמאל רק כדי למנות את עצמו לראש ממשלה עם 6 מנדטים, רוצה עכשיו לבטל את בחירתם של מיליוני אזרחים ולהיפטר מהמנהיג החזק של הימין באמצעות חוקים דיקטטוריים שנהוגים רק באיראן, סוריה וצפון קוריאה. בנט עשה הכול כדי להסתיר את ההסכם עם רע"מ - הסכם מזעזע ובו מכירת חיסול של הנגב לתנועה האיסלמית, וראשות ועדת הפנים בכנסת למנסור עבאס."

גם במפלגת הציונות הדתית תקפו את ההסכמים שנחתמו בשבוע שעבר ופורסמו הערב. בהודעה מטעם המפלגה נכתב כי: "נפתלי בנט באובדן עשתונות ערכי מוחלט, לא עוצר באדום בדרך להיות ראש ממשלה לא לגיטימי עם שישה מנדטים. ההסכמים חושפים מכירת חיסול של הנגב והגליל, פגיעה בזהות היהודית של המדינה ועיוות קשה של הדמוקרטיה ורצון העם. עוד לא מאוחר לעצור את זה. דרוש גיבור אחד עם מצפן ומצפון שיפתח עמוד שדרה ערכי ויודיע על התנגדותו, ואז במקום הקמת ממשלת שמאל הזוי ותומכי טרור תקום ממשלה לאומית".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב על ההסכמים כי: "אחרי השקרים וההכחשות, ככה נראית מכירת חיסול של הציונות. לא פחות".


פגישת ראשי גוש השינוי.