נחשפו ההסכמים הקואליציוניים בין יש עתיד לימינה

לקראת השבעת הממשלה וכניסתו של נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה, מפרסמות ימינה ויש עתיד את ההסכם הקואליציוני ביניהם: "במליאת הממשלה ובוועדות השרים יידונו נושאים שהעלאתם תיקבע בהסכמה ע"י ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החליפי, לשניהם תעמוד זכות וטו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 19:55 כז בסיון התשפא

נחשפו ההסכמים הקואליציוניים בין יש עתיד לימינה
צילום: רענן כהן.

לקראת השבעת הממשלה ואחרי ביקורת ציבורית רבה, יש עתיד וימינה מפרסמות את ההסכם הקואליציוני ביניהם. ההסכם שקובע איך תתנהל הממשלה הבאה חושף את חלוקת הכוח בין הגושים השונים, מי יכול לאשר צירוף מפלגות נוספות לממשלה, איך יראה הקבינט ואת התוכנית להרחיב את החוק הנורווגי.


להורדת הקובץ

בהודעה משותפת למפלגות יש עתיד וימינה פורטו הסעיפים העיקריים  בהסכם הקואליציוני. בהודעה נכתב: "ההסכמים הקואליציוניים ייחתמו בין המפלגות ימינה ויש עתיד, ובין שאר המפלגות למפלגת יש עתיד.

- ההסכם הקואליציוני בין ימינה ויש עתיד יהווה ״הסכם גג״ שיחייב את כלל סיעות הקואליציה, ויצורף כנספח לכל ההסכמים. ההסכמים שנחתמו בין יש עתיד למפלגות השונות, מחייבים את המפלגות החותמות.

- צירוף סיעות נוספות לקואליציה לאחר הקמת הממשלה ייעשה בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

- חוק יסוד: הכנסת - יתוקן כך שיורחב החוק הנורווגי בהקצאה אחת נוספת לכל מדרג, כלומר: בסיעה המונה 6 ח"כים יוכלו להתפטר 3 מהם, בסיעה המונה 7-9 ח"כים יוכלו להתפטר 4 מהם ובסיעה המונה 9 ח"כים ומעלה יוכלו להתפטר 5 מהם. החוק יחול על שרים וסגני שרים.

- במליאת הממשלה ובוועדות השרים יידונו נושאים שהעלאתם תיקבע בהסכמה ע"י ראש הממשלה המכהן וראש הממשלה החליפי, כאשר לשניהם תעמוד זכות וטו הדדית.

- כוח ההצבעה במליאת הממשלה ובוועדות השרים יהיה שווה בין שני הגושים.

- לכל ראש ממשלה תהא אחריות מיניסטריאלית לשרי הגוש שלו.

- בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) יכהנו 12 חברים שיחולקו שווה בשווה בין שני הגושים. ראש הממשלה המכהן יקבע את סדרי הדיון ונושאיו".

- לימינה וטו על כל הנושאים של דת ומדינה, זה כולל כשרות, רב ראשי ציוני וגיור ברבני ערים.


מפגש ראשי סיעות גוש השינוי.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן