מוסי רז נגד ליברמן: "גיוס בחורי הישיבות זה שטות מוחלטת"

קצת יותר מיממה לסוף המנדט של יאיר לפיד וההסכמים הקואליציונים מתקרבים לסגירה. אלא שבמרץ יוצאים נגד ההסכם של ישראל ביתנו שמבקש שוויון בנטל: "אי אפשר לגייס את החרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 19:56 כא בסיון התשפא

מוסי רז נגד ליברמן: "גיוס בחורי הישיבות זה שטות מוחלטת"
ח"כ מוסי רז, צילום: פלאש 90

בזמן שראשי המפלגות נפגשים שעות ארוכות בכפר המכביה ומנסים לסגור את הפרטים האחרונים בהסכמים הקואליציונים, ח"כים בתוך "גוש השינוי" כבר תוקפים אחד את השני. חבר הכנסת מוסי רז ממרצ התייחס היום (ב') לדרישות של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בנוגע לגיוס בני הישיבות וסיפק הצהרה מעניינת שיכולה שיכולה לעניין את המפלגות החרדיות שנותרו באופוזיציה.    

רז התראיין לערוץ הכנסת התייחס לחוק הגיוס: "גיוס בחורי הישיבות זוהי שטות מוחלטת, אתה רואה בירושלים כשמנסים לגייס בחור אחד כל העיר נחסמת. גם אם הממשלה תחליט, גם אם המשטרה תנסה. גיוס החרדים גם יפגע בנשים שבצבא, צריך לעזור לחרדים להשתלב בעבודה, זה כן".

רז התייחס גם לסוגיית השוויון בנטל ואמר: "אין דבר כזה שוויון בנטל. זה מושג חדש, הרי אין שוויון בין מי שמשרת בסיירת מטכ"ל למי שמשרת בגל"צ. הדרך היחידה לשוויון בנטל היא ביטול חוק גיוס חובה. אי אפשר לגייס את החרדים, הסיבה שבגללה רוצים לגייס את החרדים זה כדי לשמר את המלחמה בין חרדים לחילונים ולהשיג מצביעים".

כזכור, אלו הדברים ליברמן כתב ברשימת הדרישות שלו לממשלת לפיד-בנט: "חוק הגיוס ללא שינויים כפי שעבר בקריאה הראשונה בכנסת (בחודש הראשון לכהונת הממשלה)". דבריו של רז יכולים אולי לנחם מעט את הח"כים החרדים שלא נכנסים לממשלה וחוזרים לספסלי האופוזיציה לראשונה משנת 2015.