חילוקי דעות במרצ. גולן: "ממשלה ללא בנט" | רז: "לא פוסל"

יאיר גולן הופך את דעתו ואומר כי הממשלה של הגוש המתנגד לנתניהו צריכה לקום ללא ימינה. "צריכה לקום ממשלה מכל הגוש כולל מנוסר עבאס, וכולל המשותפת". מנגד, מוסי רז אומר: "לא פוסל את בנט כראש ממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/04/21 11:51 ט באייר התשפא

חילוקי דעות במרצ. גולן: "ממשלה ללא בנט" | רז: "לא פוסל"
גולן ובנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המנדט להרכבת הממשלה נמצא אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך בגוש מתנגדיו לא שוקטים ומגעים בין ראשי הסיעות מתנהלים מדי יום ביומו. אם במפלגת מרצ לא היתה שאלה ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט היה חלק מהממשלה אליה הם שואפים, הרי שהבוקר (ד') נרשמים חילוקי דעות ראשונים בנושא.

ח"כ יאיר גולן, שבתחילת חודש שעבר אמר כי בפוליטיקה הכול אפשרי, כולל ישיבה של מרצ בממשלה בראשות בנט, ואף לפני שלושה שבועות אמר כי בנט יוכל להיות ראשון ברוטציה עם לפיד, אמר הבוקר בראיון ל-103fm כי הוא פוסל מכל וכל ממשלה בשותפות עם יו"ר ימינה. "צריכה לקום ממשלה ללא בנט, צריכה לקום ממשלה מכל הגוש שמתנגד לנתניהו כולל מנוסר עבאס, וכולל המשותפת. יש שם 61 מנדטים וחבל מאוד שזה לא מתארגן מיידית".


(גולן, לא פוסל שבנט יהיה ראשון ברוטציה. ynet)

ואיך יסתדרו בימין ובשמאל בנושא הבניה ביהודה ושומרון? "באשר לבנייה בהתנחלויות, קבענו קו כחול - אפשר לקבוע שכן אפשר לבנות בקו הכחול ושאי אפשר לבנות מחוץ לקו". לאחר מכן הוסיף גולן: "כשהולכים לקואליציה מהסוג הזה, אלה שיושבים מימין ומשמאל יצטרכו לבלוע את הצפרדע".

"שירתנו באותה יחידה"

מנגד, בראיון שנערך עם חברו למפלגה, ח"כ מוסי רז, הדברים נשמעו אחרת. "אני לא פוסל את בנט. גם שירתנו באותה יחידה. אנחנו לא באותן עמדות, אבל במצב שנוצר בו ראש ממשלה נאשם בפלילים מעקם את כל הכללים במדינה לטובתו האישית צריך לסיים את הדבר הזה בממשלה ימין-מרכז-שמאל". 

רז הדגיש: "מעדיף את לפיד ראש ממשלה אבל לא פוסל את בנט. אם בנט ראש ממשלה זה יהיה בתמיכה או בהימנעות של המשותפת ושל רע"מ, או של אחת מהן. זה אומר שזו ממשלה שתצטרך לקחת מהחשבון את כל מרכיבי הציבור הישראלי, יהיה אולי ראש ממשלה מהימין אבל היא תצטרך לקחת בחשבון את כולם ובממשלה כזו, כן, אולי נוכל לתמוך בה".  

מרצ תחתום כי היא מתנהגת לחקירת בית הדין בהאג?

בכאן חדשות ‏פורסם היום כי בתקווה חדשה ובימינה מבהירים כי אם מרצ רוצה להיות בממשלה הבאה, היא תיאלץ לחתום על קווי יסוד שיכללו אמירה שישראל תילחם בהחלטה לפתוח נגדה חקירה בבית הדין הבינלאומי בהאג, בגין פשעי מלחמה. בתחילת החודש שעבר אמר יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ כי "היה מקום להחלטה של בית הדין בהאג לחקור, ישראל צריכה לשאול את עצמה מה היא עשתה כדי למנוע את זה".

על כך אמר רז: "יו"ר מרצ אמר נכון, אנחנו לא רוצים שמישהו יחקר, הזהרנו כל הזמן לגבי הנושא הזה ואני חושב שצריך בתשובה לומר כי אנחנו חוקרים הפרות שנעשו ואם נעשו". לשאלה אם הוא מתנגד להחלטת בית הדין בהאג לחקור את ישראל, אמר: "אם אתה קופץ מהגג אל תתפלא שנפלת מהגג. אם אתה מקים את ההתנחלויות אז יש לזה השלכות ולכן צריך להפסיק את הקמת ההתנחלויות".