ויכוח פומבי נוסף בין נתניהו לגנץ. הסיבה: יחסי איראן-ארצות הברית

דדי ברנע נכנס היום לתפקידו כראש המוסד, כאשר ראש הממשלה סיפק במהלך הטקס הממלכתי הצהרה מעניינת: "חיכוך מול ארה"ב או סילוק האיום הקיומי מאיראן? נעדיף את סילוק האיום האיראני". יו"ר כחול לבן ענה: "שיח מתריס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/21 17:06 כא בסיון התשפא

ויכוח פומבי נוסף בין נתניהו לגנץ. הסיבה: יחסי איראן-ארצות הברית
צילום: Marc Israel Sellem/POOL

דדי ברנע נכנס היום (ג') לתפקידו כראש המוסד החדש של מדינת ישראל. בטקס מיוחד בו החליף את יוסי כהן, ראש המוסד היוצא, נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ. השניים שההתפתחויות הפוליטיות גורליות עבורם, סיפקו הצהרות דרמטיות וחשפו חילוקי דעות משמעותיים ביחסי החוץ של ישראל.

בנאומו בטקס, התייחס נתניהו לסוגיה האיראנית שמושפעת כרגע מנכונותה של ארצות הברית בראשותו של הנשיא ג'ו ביידן לחזור להסכם הגרעין. "העם שלנו שילם מחיר יקר מאוד מחוסר היכולת לזהות את הסכנות המאיימות על קיומו ולזהות אותם בזמן – יותר מעמים אחרים. ולכן היעד הראשון שלנו כמדינה, ושלכם כמוסד זה לזהות את הסכנה בזמן ולפעול נגדה בזמן. כי להימלט, לא נימלט – זו ארצנו ואין אחרת", אמר נתניהו והבהיר כי, "אם אנחנו נצטרך לבחור, אני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר".

שר הביטחון התייחס בין היתר לדבריו של נתניהו ואמר ברמז: "אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה יותר מארה"ב, גם אם יש מחלוקות הם ייפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל". 

ראש המוסד היוצא, יוסי כהן נאם ובירך את ברנע שמחליף אותו אחרי חמש וחצי שנים בתפקיד: "דדי ידידי, אהובי, אני יודע שהמוסד בראשותך נמצא בידיים טובות ובטוחות. מהרגע שבו הכרנו, כשהצטרפת לשלוחה בפיקודי, ידעתי שאתה אמיץ, מעמיק, נחוש ויצירתי. כזה היית גם כראש שלוחה וכראש הצומת. כסגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים עד לפני שעה היית יד ימיני ולא יכולתי לקוות למישהו טוב ממך. אני מאחל לך הצלחה גדולה בתפקיד. ואני בטוח, יודע, שתוביל את המוסד להישגים רבים ומשמעותיים".

דדי ברנע, ראש המוסד הנכנס בירך את קודמו בתפקיד, והוסיף: "המציאות מחייבת אותנו להיערך כדי ליצור אופק חדש שיתאים לסדרי עולם שונים ברמה הגלובלית, האזורית והטכנולוגית. עוצמתו של המוסד הנה כעוצמת המשרתים בו. ההון האנושי שלנו זה אתם: אנשים חכמים, ערכיים, משימתיים. אתם מרכיבים את סוד עוצמתנו. אתם הסיבה לכך ששמו של המוסד הולך לפניו בעולם כולו, אתם המקור להצלחת מבצעינו וגאוותנו. אני שצמחתי בתוך הארגון, מכיר אתכם אחד אחד. אני רואה אתכם במטה, באימונים ובשטח. יודע שיש לעם ישראל כולו על מי לסמוך".