עדין רייכל וראש המוסד לשעבר, יקבלו תואר דוקטור מבר אילן

אוניברסיטת בר אילן החליטה להעניק תואר דוקטור לשם כבוד לקבוצת אישים, וביניהם גם ראש המוסד יוסי כהן, כהוקרה על עשרות שנים שבהן הקדיש את חייו לביטחון ישראל. שמות נוספים: נשיאת בית המשפט העליון הבריטי לשעבר, עידן רייכל וארגון צוהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/05/21 13:57 טז בסיון התשפא

עדין רייכל וראש המוסד לשעבר, יקבלו תואר דוקטור מבר אילן
ראש המוסד, צילום: ללא

אוניברסיטת בר אילן פרסמה את רשימת מקבלי תואר דוקטור לשם כבוד, בהתאם להחלטת וועדת התואר ונשיא האוניברסיטה. במעמד המיוחד יוענק התואר לזמר והיוצר עידן רייכל, ד"ר טל זקס יקבל את התואר בשם חברת מודרנה שפיתחה את החיסון לקורונה, נשיאת בית המשפט העליון הבריטי לשעבר הברונית הייל מריצ'מונד, הרב דוד סתיו בשם ארגון צוהר, זוכה פרס נובל לכימיה סטנלי ויטנגרהאם, מפיק הקולנוע היהודי-שוויצרי ארתור כהן ואיש העסקים והפילנטרופ חיים טייב. 

עידן רייכל על הבמה

עידן רייכל על הבמהצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בין מקבלי התואר, נמצא גם ראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים יוסי כהן, בוגר האוניברסיטה, יקבל את התואר יומיים בדיוק לפני סיום תפקידו, כאות הוקרה על עשרות שנים שבהן הקדיש את חייו לביטחון ישראל.

כהן מכהן בתפקידים שונים במוסד מאז 1983 וקיבל על תפקידיו השונים את פרס ביטחון ישראל המוענק על ידי נשיא המדינה. בינואר 2016 החל את תפקידו כראש המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים. בתקופה זו רשם הארגון הצלחות רבות שהביאו גאווה וביטחון לתושבי מדינת ישראל. 


(ראש הממשלה נתניהו העניק עם ראש המוסד כהן את פרס רה״מ למבצעי מוסד)

ראש המוסד יוסי כהן הגיב להודעה ומסר: "עם סיומה של תקופת שירותי כראש המוסד ובמעמד מיוחד זה, אני מבקש להודות לאוניברסיטת בר-אילן ולפרופ' אריה צבן על הענקת התואר המכובד. כבוגר האוניברסיטה מתחדד הצורך לשלב תמיד – ספרא וסייפא".

נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופ' אריה צבן אמר: "בשנה מורכבת זו, ברצוננו לציין במיוחד את התפקיד המהותי של ה"מוסד" בהקמה ובפיקוד על המשל"ט הלאומי למאבק בקורונה, ואת מעורבותו של כהן בתהליכים שהובילו ל"הסכמי אברהם". להסכמים אלו השפעה אדירה על דמותו של המזרח התיכון בהווה ולעתיד. באוניברסיטת בר- אילן כבר התחלנו במימוש הפוטנציאל הטמון בהם, בחתימת הסכם שיתוף פעולה עם אוניברסיטת גולף מדיקל ועם אוניברסיטת ח'ליפה, שבאיחוד האמירויות. נמשיך ונפעל כדי למנף את הקשרים החדשים לקידום המדע וההשכלה הגבוה".

אוניברסיטת בר אילן

אוניברסיטת בר אילןצילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

אוניברסיטת בר-אילן מעניקה תארי "דוקטור לשם כבוד" משנת 1971 לאנשי ציבור, מדע, רוח ואמנות, מהארץ ומחו"ל אשר בלטו בתרומתם הייחודית לחברה ולמדינה. טקס הענקת התארים ייערך ביום ראשון הקרוב, י"ט בסיוון תשפ"א, 30 במאי 2021, באירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן