יש עתיד ותקווה חדשה מחדשות את המגעים: "בנט מונע את הרכבת הממשלה"

צוותי המו"מ של שתי המפלגות מחדשים את המגעים כחלק מהניסיונות להרכיב ממשלה. יו"ר הוועדה המסדרת טוענת כי ממשלה יכולה לקום, אך מי שמונע את הדבר הוא יו"ר ימינה: "הוא לא צריך שנקרא לו, חברי המפלגה שלו, הציבור שלו, קוראים לו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/05/21 12:24 טז בסיון התשפא

יש עתיד ותקווה חדשה מחדשות את המגעים: "בנט מונע את הרכבת הממשלה"
צילום: Miriam Alster/FLASH90

מפלגות יש עתיד ותקווה חדשה מחדשות היום (ה') את המו"מ ביניהן, ובכך מקוות המפלגות לגרום גם למפלגת ימינה לשוב ולדבר על הקמת ממשלת שמאל-שינוי. "כחלק מהמאמצים להקמת ממשלת אחדות, במהלך היום יפגשו צוותי המו"מ של תקווה חדשה ושלנו", נכתב בהודעת יש עתיד. בהמשך היום ייפגשו גם צוותי המו"מ של כחול לבן ויש עתיד.

מאיר כהן: עוברים מסרים כל הזמן בין לפיד לבנט | הציונות הדתית: התגלו מי השקרנים

בתוך כך, הלחץ על יו"ר ימינה ממשיך גם היום. בראיון לגל"צ אמרה היום יו"ר הוועדה המסדרת, קארין אלהרר, "כי מי שמונע כרגע את הרכבת הממשלה, ויכול להוליך אותנו לבחירות חמישיות, הוא נפתלי. הוא לא צריך שנקרא לו, חברי המפלגה שלו, הציבור שלו, קוראים לו".

חברה למפלגה, ח"כ מיקי לוי, נשמע אופטימי הבוקר בנוגע להקמת הממשלה. בראיון ל-103fm אמר: "עם ימינה ניתן לסכם את הכל מהרגע להרגע", והוסיף כי מנהיגי ימינה לא פסלו את הגוש. "אנו מנצלים כל דקה כדי לבוא ולהתפשר. למרות שהיו ימי הלחימה ולמרות שהיו חגים, אנחנו התחלנו בהתנעה הזאת מחדש, כדי שישאר לנו רק ההסכם עם ימינה". 

לאחר המתקפות אתמול של יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', וגורמים בליכוד שהאשימו אותו בשקרים ובכך שיחבור ללפיד, אמר בנט בשיחה סגורה: "נגד ימינה מתנהלת מערכת משומנת של בריונות וטרור, ימינה לא תושפע ותעשה רק מה שטוב לעם ישראל". והוסיף: "לא ננהל משא ומתן עם הליכוד תחת אש".

עוד לפני כן השיבה ח"כ איילת שקד לסמוטריץ', וטענה: "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'. צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין". שקד שנקראה "שקרנית" בפי סמוטריץ', השיבה באותו המטבע:  "לפני שעתיים, עמד כאן בצלאל סמוטריץ' ושיקר לציבור בפנים".

על הטענות כי ימינה מנהלת מגעים עם לפיד, אמרה: "לפני שבועיים בעיצומה של המלחמה הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלה השינוי ומאז לא היה שום מגע, ישיר או עקיף, להקמת ממשלה כזו מצד ימינה. גם כאן סמוטריץ' שיקר במצח נחושה. בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה".

ליו"ר תקווה חדשה, ח"כ גדעון סער היא קראה: ""בהזדמנות זאת, אני שוב קוראת גם מכאן לגדעון סער, גלה אחריות - הצטרף לממשלת ימין, יש נוסחאות שכולם יוכלו לחיות איתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן