הרכבת הממשלה | יש עתיד וישראל ביתנו: "סוכמו כל הסעיפים בהסכם הקואליציוני"

בהודעה משותפת מטעם שתי המפלגות נכתב כי השתיים הגיעו להסכמות לקראת חתימה על ההסכם, וכי הושגה הסכמה בנושאי דת ומדינה, "הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה". השיחות עם מפלגת העבודה תמשכנה בקרוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/05/21 07:22 יד בסיון התשפא

הרכבת הממשלה | יש עתיד וישראל ביתנו: "סוכמו כל הסעיפים בהסכם הקואליציוני"
לפיד וליברמן, צילום: Miriam Alster/Flash90

8 ימים לסיום המנדט. בהודעה משותפת למפלגות יש עתיד וישראל ביתנו שפורסמה הבוקר (ג'), הודיעו השתיים כי הגיעו להסכמות וכי הן נמצאות לקראת חתימה על הסכם קואליציוני. "במהלך הלילה סוכמו כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת ישראל ביתנו לביננו".

הרכבת הממשלה | יש עתיד וכחול לבן: "הושגו הסכמות"

עוד הוסיפו בהודעה כי "במסגרת המו"מ הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי. במסגרת החוק יוקמו 2 בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. כמו כן הושגו הסכמות בנושא דת ומדינה".

אתמול בערב נערכה פגישה בין צוותי המו"מ של יש עתיד ומפלגת העבודה. "חלה התקדמות משמעותית במו"מ והושגו הסכמות בחלק גדול מהנושאים. הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה", עדכנו ביש עתיד. 

עוד קודם לכן, נפגשו צוותי המו"מ של יש עתיד ומפלגת כחול לבן, וגם בפגישה זו חלה התקדמות משמעותית והושגו הסכמות. "הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של שר הביטחון בני גנץ ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד להשגת המטרה".

בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו שנערכה אתמול, ביקר ליברמן את ממשלת נתניהו: "אנחנו הגענו למצב שבו יש אובדן ריבונות ומשילות לפחות בשלושה מגזרים – גם במגזר הבדואי בדרום, גם במגזר הערבי בצפון וגם במגזר החרדי. חייבים לעשות סדר בבלאגן ולהחזיר את הריבונות והמשילות.”