לחץ מימין: הרב דרוקמן יפגין נגד איילת שקד

הניסיונות להקים ממשלה בתמיכה ערבית בזמן המצב הביטחוני מביאה את גוש הימין להפעיל לחץ נגד חברי סיעת ימינה שימנעו את המהלך של יו"ר המפלגה. לשם כך מארגנים בימין מאהלי מחאה מחוץ לבתיהם של איילת שקד וניר אורבך

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/05/21 18:05 כט באייר התשפא

לחץ מימין: הרב דרוקמן יפגין נגד איילת שקד
פעם שותפים כיום יריבים. הרב דרוקמן ואיילת שקד, צילום: הותר לשימוש

ישראל נמצאת תחת מתקפות טרור: מאות רקטות נורו בשעות הצהריים לעבר הדרום גרמו לפגיעות ישירות באשדוד ובאשקלון, שתי נשים נהרגו, 8 פצועים קל ו-17 נוספים לקו בחרדה. בעקבות כך הימין מפעיל לחץ אדיר על בנט וסער לחזור ולהקים ממשלת ימין, ושהמציאות מוכיחה כי לא ניתן להקים ממשלה בתמיכה ערבית כשאירוע ביטחוני צץ. האש דווקא מכוונת כלפי אנשי סיעת ימינה, על מנת שילכו בעקבות ח"כ עמיחי שיקלי ויסרבו להקים ממשלה בתמיכת רע"מ.

על פי דיווח של הפרשן הפוליטי עמית סגל, נפתח מאהל מחאה מתחת לבתיהם של איילת שקד וניר אורבך. מי שיוביל את המפגינים הוא לא פחות מזקן הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, שמצטרף לקריאה למנוע ממשלה בתמיכת רע"מ. מי שעומד ככל הנראה מאחורי מאהלי המחנה הוא יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שכבר התייאש מלפנות באופן ישיר אל נפתלי בנט ומנסה לפרק את הקמת הממשלה על ידי הפעלת לחץ על חברי רשימתו.

ח"כ עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה, מפעיל גם הוא לחצים מול ראשי מפלגתו  "צו השעה, הקמתה של ממשלה לאומית. למי שלא הבין, ממשלת ימין שתביא לידי מימוש מכסימלי את כלל כוחות המחנה הלאומי. אין אלטרנטיבה אחרת בעת הזו. נפתלי, איילת וחבריי לסיעת ימינה: זה הזמן להודיע בקול צלול -ממשלה עם תומכי מחבלים לעולם לא תוקם בקולות מצביעי ימינה".