הממשלה אישרה את המינויים החדשים | אקוניס התנגד למינוי שרי כחול לבן

לאחר שבועות ללא שרים מכהנים, הממשלה אישרה טלפונית בדקה ה-90 את מינוי השרים: גינזבורג למשרד תקשורת, ביטון לשוויון חברתי, טרופר יקבל גם את למדע, גלנט להשכלה גבוהה, ומשרד המים יגיע לשטייניץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/05/21 10:41 כא באייר התשפא

הממשלה אישרה את המינויים החדשים | אקוניס התנגד למינוי שרי כחול לבן
ח"כ איתן גינזבורג. מהיום שר, צילום: Photo by Noam Revkin Fenton/Flash90

הממשלה אישרה הבוקר (ב') במשאל טלפוני את מינוי השרים, וחמישה משרדי ממשלה יקבלו שר מכהן לאחר שבועות אורכים בהם לא היתה פעילות.

 השר יואב גלנט מונה לתפקיד שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה בנוסף על תפקידו כשר החינוך. אושר גם מינוי השר יובל שטייניץ לתפקיד שר משאבי המים בנוסף על תפקידו כשר האנרגיה. המשרדים אותם קיבלו השניים היו בעבר חלק מהמשרדים בהם מכהנים השניים.

בקרב כחול לבן, אושר מינוי השר מיכאל ביטון לתפקיד השר לשוויון חברתי בנוסף על תפקידו כשר לנושאים אסטרטגיים וכשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון. השר חילי טרופר מונה לתפקיד שר המדע והטכנולוגיה בנוסף על תפקידו כשר התרבות והספורט. אחרון, ח"כ איתן גינזבורג לתפקיד שר התקשורת.

התנועה לאיכות השלטון הזדרזה לברך: "דווקא בשבוע שבו קיבלנו תזכורת כואבת במיוחד לחשיבותה של ממשלה מתפקדת, נוכחנו לדעת שבממשלת השיתוק הלאומי רק התערבות של בית המשפט יכולה להביא לניהול המדינה, בממשלה שהפכה את מילוי המקום לעניין של קבע. צר לנו שרק לאחר שבועות ארוכים של שיתוק בעבודת הממשלה מונו היום השרים, ואנו מקווים כי בעקבותיהם ימונו גם יתר בעלי התפקידים החיוניים, ובראשם פרקליט המדינה".

נזכיר כי בשבוע שעבר מונה שר הביטחון בני גנץ לתפקיד שר המשפטים, לא לפני שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פסל את מינוי השר אופיר אקוניס לתפקיד, בטענה שההצבעה לא היתה חוקית. במשאל הטלפוני שנערך הבוקר, אקוניס הצביע בעד מינוי שרי הליכוד ונגד מינוי שרי כחול לבן.