סמוטריץ' מאיים: "אם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית"

יו"ר הציונות הדתית שולח איום ליועץ המשפטי לממשלה אם יוציא את ראש הממשלה לנבצרות מכיוון שאין זה בסמכותו. "האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין - זה איום על הדמוקרטיה ועל העם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/04/21 08:36 טז באייר התשפא

סמוטריץ' מאיים: "אם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ישיבת הממשלה הסוערת שהתקיימה אתמול ועל רקע אי ההצלחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ למנות שר משפטים חדש, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלח איום לכיוונו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. 

"צריך לומר בקול ברור: מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. אין חוק כזה ואין חיה כזו. האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו.

את מילותיו נגד מנדלבליט, החל סמוטריץ' מוקדם יותר אתמול, לאחר שכתב: "אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ״ממשלת השינוי״. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל


נזכיר כי בניסיון מינוי שר קבוע במשרד המשפטים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו דחייה של 48 שעות למינוי. גנץ השיב כי אינו מתנגד לדחייה, אך הבהיר כי הוא יהיה המועמד היחיד. על פי הפרסום בחדשות 12, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התערב בשיחה של השניים ואמר כי הדחייה לא מידתית, על כן - "תוך 40 דקות, כך לפי דרישת בית המשפט, הדיון צריך להגיע למיצוי והחלטה כבר היום".

מאוחר יותר התרצה גנץ והסכים להצעת נתניהו למנות שר משפטים תוך 48 שעות, אך חזר בו, ותקף את שרי הליכוד: "נמאס לי מהזובור שלכם. שקלתי דחייה אבל ירדתי מזה. לא תהיה פשרה. תעלו את המינוי שלי עכשיו. תחמנותכם אומנותכם".

לאחר סיום ההתנצחויות הממשלה הצביעה על מינויו של גנץ למשרד המשפטים - 17 הצביעו נגד, 10 הצביעו בעד והמינוי נפל. נתניהו העלה את מועמדותו של אופיר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, הממשלה הצביעה בשנית והמינוי אושר כש-17 הצביעו בעד, 7 נגד ועוד שלושה לא השתתפו. לאחר דין ודברים, מנדלבליט פסל את ההליך וטען: "ההצבעה לא חוקית".


(דבריו של נתניהו, אתמול)