הח"כ הרפורמי החמיא לרב פרץ - זה מה שהוא הגיב לו

השר לענייני ירושלים ומורשת עוזב את תפקידו וח"כ גלעד קריב, מי שהיה עד לא מזמן ראש התנועה הרפורמית - הודה לו על עשייתו: "הצגת עמדה ממלכתית ואחראית" | בתגובה, הרב פרץ הדגיש את אמונתו ברבנות הראשית

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/21 18:54 ח באייר התשפא

הח"כ הרפורמי החמיא לרב פרץ - זה מה שהוא הגיב לו
צילום: צילום מסך

הרב רפי פרץ, מי שהיה יו"ר מפלגת "הבית היהודי" והשר לענייני ירושלים ומורשת, נפרד היום (ג') מהכנסת, עם פרישתו מהחיים הפוליטיים. בנאום פרידה מהכנסת, שבו דיווח על פעילות משרדו בממשלה ה-35, שטח הרב פרץ את משנתו ואת המטרה שבשמה נכנס לכנסת ישראל. ח"כ גלעד קריב החמיא לו על עשייתו, ואילו בתגובה הרב פרץ הדגיש דווקא את אמונתו ברבנות הראשית.

הרב פרץ התייחס בנאומו לכניסתו לחיים הפוליטיים: "כשם שנקראתי לדגל ע"י רמטכ"ל צה"ל דאז גבי אשכנזי לבוא להיות רבצ"ר, כך נענתי גם לעולם הפוליטי ובכך להוביל את המפד"ל ההיסטורית. אכן מצאתי מפלגה נפלאה שמחפשת את דרכה".

הרב פרץ שטח את משנתו הפוליטית: "התפיסה שלי היא שיש מקום למפלגה ציונית דתית אבל היא לא סקטוריאלית. תפקידה הוא לחבר ולהיות הגשר הרחב והמכיל לכלל החברה בישראל. גשר שאוהב כל אחד ואחת מהעם הנפלא שלנו ושואב את כוחו ואת הוודאות בדרכו מעולמה של תורת ישראל, תורת חיים, תורה שעליה מעיד רבי עקיבא ש'ואהבת לרעך כמוך זוהי כל התורה כולה'. האמנתי שנכון להביא את החיבורים האלה גם למגרש הפוליטי. אני מאמין שהעם הזה ראוי לחיבור, וכמי שחינך אלפי בני נוער שונים ומגוונים מרקעים שונים ותפיסות שונות אמונתי עמוקה שבסיסנו רחב ויש מקום רב לגיוון אבל עם ראש חץ אחד וברור- מדינה יהודית ודמוקרטית".

בנוסף, הודה הרב פרץ לראש הממשלה נתניהו "על האמון שנתן ונותן בי. בשנתיים וחצי האחרונות ראיתי אל מול עיני מנהיג שטובת עם ישראל ומדינת ישראל בראש מעייניו, בעל חזון עצום שהוביל להסכמי שלום, וערבות לחיזוק בטחונה של מדינת ישראל".

 

"שיחקת תפקיד מרכזי במניעת ההידרדרות אל מלחמת אזרחים"

לאחר נאום הפרידה שלו, קיבל הרב פרץ את ברכות הח"כים במשכן. אחד מהם היה ח"כ גלעד קריב, ממפלגת העבודה, מי שהיה עד לא מזמן ראש התנועה הרפורמית, שהודה לרב פרץ על עשייתו: "תמיד הצגת עמדה ממלכתית ואחראית". ח"כ קריב התייחס גם לפועלו של הרב פרץ בתקופת ההתנתקות מגוש קטיף: "שיחקת תפקיד מרכזי במניעת ההידרדרות אל מלחמת אזרחים".

 

 

כאשר הגיב הרב פרץ לברכות הח"כים, התייחס לאמונתו ברבנות הראשית, בצורה המרמזת מהי דעתו על הח"כ הרפורמי, שאך לפני שבוע התפרץ לרחבת ישראל בכותל עם ספר תורה ומחה על תקנות הרבנות הראשית במקום: "לגבי כל המרחב הציבורי-הישראל, אני כתלמידו של הרב קוק, שהקים את הרבנות הראשית, אני מאמין ברבנות הראשית, ואני מאמין בדרך שבה היא פוסקת ואני הולך על פי הפסקים שלה ואני מצפה שהיא תאמר את דברה".