תמה פגישת נתניהו בנט: הממשלה עוד רחוקה מלהיבנות

ראש הממשלה ינסה לשכנע את יו"ר ימינה להצטרף אליו לממשלה, אך גם אם יצליח יגיע רק לתמיכה של 59 מנדטים. אחרי ההצהרה של סמוטריץ' על נתניהו תדרש למצוא דרך למצוא שני עריקים במידה ובנט לא יעבור לצד השני

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/04/21 14:01 כ בניסן התשפא

תמה פגישת נתניהו בנט: הממשלה עוד רחוקה מלהיבנות
המשימה להקמת ממשלה רחוקה מלהיגמר. נתניהו ובנט , צילום: שלומי כהן/פלאש 90

שבוע וחצי לאחר הבחירות, וראש הממשלה בנימין נתניהו עוד מתקשה להגיע להקמת ממשלה. היום הוא נועד יחד עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט, על מנת לשכנעו להצטרף לממשלה שיקים בראשותו. לאחר ארבע שעות תמה פגישת בנט-נתניהו. השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך.

נתניהו הגיע למשא ומתן בנקודת חולשה היות וכי על אף הנכונות של רע"מ לתמוך בקואליציית הימין, בציונות הדתית סימנו זאת כקו אדום. ולכן גם במידה ויצליח לשכנע את בנט להצטרף יהיה עליו למצוא לפחות שני עריקים נוספים כדי להרכיב ממשלה.

ההצהרה של סמוטריץ' כי לא ייתן יד להקמת ממשלה עם רע"מ מעמידה את נתניהו בבעיה כי לא משנה מה יציע לבנט, עדיין קואליצייה לא תקום. בנוסף, במוצאי שבת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ייפגש יחד עם בנט עם הצעה מפתה. לןפיד מסר לבנט שהוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, במידה והוא יתחייב שלא ילך עם נתניהו. בעקבות כך על נתניהו הבוקר להציע הצעות רציניות לבנט כאלו שיגרמו לו לוותר על ראשות הממשלה המוצעת בגוש השני, ושם כבר תקום קואליציה באופן אוטמטי.

אך עדיין אין זה אומר שאבדה תקוותו של נתניהו, היות שעל אף האפשרות להקמת ממשלת שינוי היא תורכב מקואליציה בה מאזן הכוחות יהיה גדול לשמאל מאשר לימין. בנוסף כניסה של בנט לקואליציה הזו גם אם בתור ראש ממשלה כחלק מרוטציה, עלולה להכתים את שמו כאיש ימין. ולכן התקווה הבאה של נתניהו זה שאם בנט יישאר נאמן לאידאולוגיית הימין סביר וישראל תצא לסבב בחירות חמישי. שם כבר נתניהו צריך לקוות להשיג תוצאות טובות יותר בגוש, ולא חוק הרוטציה יפעל והכס יעבור לבני גנץ.