לפיד לבנט: תתחייב שלא תלך עם נתניהו ותהיה ראשון ברוטציה

בחירות 2021: יו"ר יש עתיד העביר מסר ליו"ר ימינה כי אם יתחייב לא לשבת עם נתניהו, הוא יוותר על המקום הראשון ברוטציה על ראשות הממשלה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 20:56 יח בניסן התשפא

לפיד לבנט: תתחייב שלא תלך עם נתניהו ותהיה ראשון ברוטציה
בנט ולפיד. מי יהיה הראשון ברוטציה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

יותר משבוע לאחר הבחירות וטרם התקבלה הכרעה בין הגושים. ימינה בראשות נפתלי בנט ורע"ם בראשות מנסור עבאס הצליחו למצב את עצמם כלשון מאזניים בין הגודשים ובכך להיות מחוזרים על ידי שניהם בו זמנית. הערב (ד') פורסם בחדשות 12 כי יאיר לפיד מסר לבנט שהוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, במידה ובנט יתחייב שלא ילך עם נתניהו.

על אף ההבטחות הללו, בכאן 11 פורסם כי ‏בנט ולפיד טרם קבעו פגישה וסער מנסה לתווך ביניהם ושוחח שוב עם שניהם. בסביבת לפיד טוענים כי בנט קודם חייב להסכים להיתמך בקולות הרשימה המשותפת, אחרת לא תיתכן הקמת ממשלה.

הוויתור של יו"ר יש עתיד לבנט מגיע על רקע פנייתו של נתניהו הערב לבנט וסער בנאומו לאומה. ראש הממשלה קרא לסער ובנט להשאיר את המשקיעים מאחור ולתמוך בו להקמת ממשלה: "חזרו הביתה למקום הטבעי שלכם - לימין. בואו נקים ממשלת ימין יציבה", קרא נתניהו.

בתוך כך, עמית סגל פרסם הערב כי פניית נתניהו לבנט איננה פנייה ריקה. נתניהו הציע לבנט כניסה מיידית לליכוד בתמורה להמלצה בפני הנשיא בשבוע הבא. ההצעה כוללת שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, וזאת בלי קשר לשאלה מתי הן תיערכנה.