מסר כפול? מנסור עבאס חושף את עמדותיו בפני חברי מפלגתו

לאחר שנשא נאום מפויס של מסרים א-פוליטיים, סרטון מלפני ארבעה ימים הזכיר את עמדותיו יו"ר רע"מ כשנאם בפני חברי הסיעה. "אנחנו עומדים בפני עמנו הפלשתיני שחי את הנכבה, מה שנשאר מהאדמה הזו שלהם ולמענם אנחנו הולכים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 02/04/21 09:39 כ בניסן התשפא

מסר כפול? מנסור עבאס חושף את עמדותיו בפני חברי מפלגתו
מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אמש (ה') יו"ר רע"מ מנסור עבאס, נשא נאום  ממלון רמדה אוליבייה בנצרת, נאום שבמונחים רבים נחשב להיסטורי ושודר בכל כלי התקשורת הישראלים. בנאומו של מי שמחוזר על ידי שני הגושים הפוליטיים, הוא ציין כי, "בניגוד לכל הפוליטיקאים שעסקו בפסילות מימין ומשמאל אני לא פסלתי איש". הנאום אמנם נראה היה כמפויס, ומה שאולי עוד עתיד להתפרש כנכונות של עבאס לתמוך בממשלת ימין תחת נתניהו.

אך לפני ארבעה ימים בלבד, נאם עבאס נאום אחר בפני חברי סיעתו והפעילים של המפלגה, נאום שהזכיר את כוונותיו בכל העניין הפלשתיני בישראל. "אנו עומדים בפני עמנו החברה הערבית-פלשתינית שחיה את הנכבה ודבקה באדמה זו", אמר עבאס בפתיחת נאומו. עוד הוסיף: "בזכות אותם אבות ואמהות, פלשתין לא נשארה רק זיכרון, מה שנשאר מהאדמה הזו שלהם, ולמענם אנו הולכים בדרך זו". מיד לאחר מכן הצהיר כי "המטרה שלנו היא להמשיך בחיזוק הדבקות, הנוכחות והכוח עד שנהיה יהלום בכתר האומה האסלאמית ערבית".

אך במפלגת הציונות הדתית ועצמה יהודית לא שכחו את עמדותיו של עבאס, אמש פורסם  כי סמוטריץ' סירב לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שזה ביקש לדבר איתו אחרי נאומו של עבאס. גורמים בסביבתו של יו"ר הציונות הדתית, אומרים כי הוא זועם על "מסע ההלבנה" שנתניהו עורך למפלגת רע"מ ולעבאס. הם הבהירו כי מפלגת רע"מ ועבאס עצמו, "תומכת בטרור ומתנגדת להגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".