נאום מנסור עבאס יכשיר את הקרקע לחבירה לנתניהו? | יש מתנגדים

נאומו של יו"ר מפלגת רע"מ צפוי לנסות ולהכשיר את הדרך לקראת אפשרות של שיתוף פעולה עם הליכוד ושאר מפלגות גוש הימין. בציונות הדתית לא ימהרו לתמוך במהלך כזה: "יש אפס לגיטימציה למכור את כל מה שחשוב לימין", אמר סמוטריץ'

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/04/21 08:03 יט בניסן התשפא

נאום מנסור עבאס יכשיר את הקרקע לחבירה לנתניהו? | יש מתנגדים
יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, צילום: פלאש 90

במערכת הפוליטית, מימין ומשמאל מצפים לנאומו של יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. את נאומו ככל הנראה יישא היום (ה'), ודבריו צפויים להכין את הקרקע לקראת שיתוף פעולה אפשרי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפלגת הליכוד ומפלגות הימין. 

סמוטריץ': "אפס לגיטימציה למכור את הימין"

כבר ביום שני בבוקר דווח בחדשות 12 כי בסיעת רע"מ החלו בשיחות ומגעים עם הליכוד. אתמול פורסם בישראל היום כי "המפלגה בראשות ח"כ מנסור עבאס קיבלה החלטה עקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו". 

מחמוד פריג' מכפר קאסם, בלוגר של רע"ם והתנועה האסלאמית, כתב אתמול בחשבון הפייסבוק שלו: "נאום מנצור עבאס מחר, יום חמישי, אין לי ספק שעבר דרך נתן אשל ויריב לוין. עבאס צפוי לשאת נאום היסטורי לאוזן הישראלית-ימנית". בנוסף, פריג' כתב כי "למרות שהוא נמנע מלהמליץ על נתניהו, עבאס מחשיב את נתניהו כבעל הסיכוי הגבוה ביותר להקים ממשלה".

"אפס לגיטימציה למכור את כל מה שחשוב לימין"

אך יש מי שיתנגד לשותפו הזו. מפלגת "הציונות הדתית" קיימה אמש את ישיבת הסיעה הראשונה לאחר מערכת הבחירות. יו"ר המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר: "יש אפס לגיטימציה למכור את כל מה שחשוב לימין ומי שיחשוב להפנות עורף למחנה הלאומי יאבד את עולמו הפוליטי בקרב המחנה".

בראיון לכאן חדשות, הרב חיים דרוקמן התחמק מלענות על השאלה האם ניתן להסתמך על קולות רע"מ: "אני חושב שאין צורך בזה, וגם סער ובנט הם עצם מעצמות הימין. כולם צריכים להתרכז ולעשות את מה שהבוחר אמר כדי לא ללכת לעוד בחירות, מספיק לנו. יכולה עכשיו להיות ממשלה יציבה בכיוון חד משמעי כפי רצון העם והכל אחד צריך להתגמש לצורך כך".