בכיר ברע"מ: המפלגה החליטה לתמוך בנתניהו מבחוץ

בכיר במפלגת רע"מ אומר כי: "המפלגה בראשות ח"כ מנסור עבאס קיבלה החלטה עקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו". במפלגה דורשים כי בן גביר לא יקבל תפקיד בכיר ושינוי בחלק מסעיפי חוק הלאום

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/21 08:11 יח בניסן התשפא

בכיר ברע"מ: המפלגה החליטה לתמוך בנתניהו מבחוץ
מפלגת רע"מ לאחר פרסום המדגמים, צילום: פלאש 90

מסתמן כי מפלגתו של מנסור עבאס החליטה בגוש בו היא תומכת. בישראל היום פורסם היום (ד') כי בכיר במפלגת רע"מ אומר: "המפלגה בראשות ח"כ מנסור עבאס קיבלה החלטה עקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשות בנימין נתניהו". ברע"מ מתעקשים כי בן גביר לא יקבל תפקיד מיניסטריאלי בכיר ויתקיים דיון בשינוי חלק מסעיפי חוק הלאום. 

לדברי הבכיר, ההחלטה לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשותו של נתניהו אינה מבטיחה כי רע"מ תמליץ על מועמדותו של נתניהו להרכבת הממשלה. בנוסף הוא אמר כי ההחלטה לתמוך בקואליציה בראשותו של נתניהו עשויה להשתנות במידה ודרישותיה של רע"מ לא ייענו.

ברע"מ ידרשו שלא לתת לאיתמר בן גביר תפקיד אופרטיבי או כל מינוי מיניסטריאלי בכיר. כמו כן, המפלגה תדרוש להגדיל משמעותית את התקציבים לחברה הערבית למלחמה בפשיעה במגזר, וכן ידרשו לדון בהקפאת חוק קמיניץ וביטול או לכל הפחות שינויים משמעותיים בחוק הלאום. 

בנוסף הוא סיפר כי ההחלטה העקרונית לתמוך מבחוץ בקואליציה בראשותו נבעה מכמה סיבות מרכזיות: "בראש ובראשונה מכך שלגוש השינוי אין שום מועמד רציני לראשות הממשלה ובמצב הזה ממשלה בראשות לפיד גם עם תמיכתה של רע"מ, תהיה לא יציבה ותכלה את ימיה זמן קצר לאחר שתקום. ממשלה של גוש נתניהו בראשותו תהיה יציבה יותר ותסייע לנו להשיג את המטרות שהצבנו למען החברה הערבית".

הוא ציין כי : "גם לפני שהתפצלנו מהרשימה המשותפת גערו בנו וביקרו אותנו שאנחנו הולכים להתאבדות פוליטית והוכחנו ההפך לאחר שהציבור הערבי נתן לנו את המנדט והאמון בדרך שהצענו. 30 שנה ניסינו את הדרך הבדלנית ולא הגענו לשום מקום. הגיע הזמן לשנות".

כזכור ח"כ עבאס מחוזר גם על ידי מפלגות "גוש השינוי", והספיק כבר להיפגש עם ראשי המפלגות ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), ח"כ בני גנץ (כחול לבן) וח"כ מרב מיכאלי (העבודה). לעומת גוש נתניהו כאשר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסרב לכל הקמת ממשלה תוך כדי שיתוף פעולה כלשהו עם מפלגת רע"מ.


 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן