נתניהו: העם החליט שחייבים לשבת יחד | צפו

בהצהרה ראשונה לאחר פרסום תוצאות הבחירות, פונה ראש הממשלה לסער ובנט: "חיזרו הביתה, בואו נקים ממשלת ימין רחבה" | נתניהו מציע לבנט כניסה מיידית לליכוד ושיריון של שבעת חברי ימינה בתמורה להמלצה בפני הנשיא בשבוע הבא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 20:22 יח בניסן התשפא

נתניהו: העם החליט שחייבים לשבת יחד | צפו
נתניהו. פונה לבנט וסער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות לכנסת ה-24, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ד') לאומה והסביר את צעדיו להקמת ממשלה בראשותו. נתניהו פנה בנאומו לבנט וסער שיתמכו בליכוד להרכבת הממשלה, וקרא להם: "חיזרו הביתה". סער בתגובה: "לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו", בימינה נותרו מעורפלים: "בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים".

בנאומו, ראש הממשלה הסביר את חשיבות ממשלת ימין בעת הזו: "כל ממשלה שתוקם שהיא לא ימין - תהיה ממשלת שמאל בלתי יציבה, שתוקם בניגוד ברור לאידאולוגיה של הרוב העצום שהצביע לליכוד ולשאר מפלגות הימין. אפשר להקים ממשלה מיד והאתגרים שניצבים בפנינו מחייבים זאת".

 

 

על מנת להביא לנשיא כמה שיותר ממליצים, התכנית של נתניהו היא לשכנע את בנט, שמיצב את עצמו כלשון מאזניים, ואת סער, שלאורך כל מערכת הבחירות נשבע שלא ישב עם נתניהו, להיות שותפים בממשלתו. "חזרו הביתה למקום הטבעי שלכם - לימין", קרא נתניהו לבנט וסער, "בואו נקים ממשלת ימין יציבה".

נתניהו מצהיר קבל עם ועדה כי הוא הוא אכן מעוניין בשותפות עם בנט וסער, על אף שלאורך כל מערכת הבחירות הוא הכפיש אותם ודאג לסמן אותם כמחוץ למחנה הימין. "אני פונה אליכם נפתלי בנט וגדעון סער, זה לא סוד שהיו בינינו מחלוקות לאורך השנים, בואו נשים בצד את המשקעים האישיים בינינו", אמר נתניהו.

 

אקיים את התחייבותי לבוחר

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב לרה"מ נתניהו: "באותו יום ממש שבו הוא ואנשיו שוב מפיצים נגדי ונגד נשיא המדינה תיאוריות קונספירציה הזויות וכוזבות - נתניהו פונה אלי כדי שאצטרף אליו. תשובתי: אקיים את התחייבותי לבוחר. לא אצטרף ולא אתמוך בממשלה בראשות נתניהו".

סער הוסיף: "המשך כהונת נתניהו המעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה - פוגעת בישראל. מאידך, ממשלה בראשות אדלשטיין, כ״ץ או ברקת  - ניתן להקים בקלות ובמהירות אם נתניהו יעדיף לשם שינוי את טובת המדינה על טובתו האישית, יפנה את הדרך ויאפשר למדינה להתקדם".

 

 

במפלגת ימינה של בנט לא הגיבו בנחרצות במו בתקווה חדשה: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

פניית ראש הממשלה לבנט וסער איננה פנייה ריקה. עמית סגל פרסם כי נתניהו מציע לבנט כניסה מיידית לליכוד בתמורה להמלצה בפני הנשיא בשבוע הבא. ההצעה כוללת שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, וזאת בלי קשר לשאלה מתי הן תיערכנה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן