בל"ד לא תמליץ על אף מועמד

למרות הנסיונות מצד לפיד וגוש מתנגדי נתניהו, סיעת בל"ד החליטה לא לשנות את מדיניותה הקבועה והכריזה כי לא תמליץ לנשיא על אף מועמד לראשות הממשלה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/03/21 19:34 יח בניסן התשפא

בל"ד לא תמליץ על אף מועמד
איימן עודה וחברי הרשימה המשותפת ביום הבחירות, צילום: דוד כהן, פלאש 90

לקראת סבב ההתייעצויות אצל הנשיא ריבלין בשבוע הבא, הלשכה הפוליטית של בל״ד החליטה היום (ד') לא להמליץ אצל הנשיא על אף מועמד לראשות הממשלה. על אף המגעים להקמת ממשלה בין לפיד וגוש מתנגדי נתניהו לבין חברי הרשימה המשותפת, בסיעת בל"ד הכריזו כי הם לא ישנו את מדיניותם הקבועה ולא ימליצו על אף אחד.

"בל״ד קוראת למפלגות הערביות להימנע מהמלצה, בין היתר משום שבכל מקרה מדובר במועמדים המתכחשים לזכויות העם הפלסטיני, ולא מוכנים לבטל את חוק הלאום ויתר החוקים הגזעניים והמפלים", נאמר בהצהרת הסיעה. "אין כיום אף מועמד רציני שמוכן להתחייב לביטול המדיניות של דחיקת החברה הערבית לשוליים. לנו בבל״ד אין מה לחפש במאבקים הפנימיים במחנה הימין הישראלי, ולא נלך שולל אחר אשליות ושקרים של השמאל הציוני״, כך הודעתם.

חיזורים אחרי רע"ם | סיכום היום הפוליטי

הלשכה הפוליטית של בל״ד הדגישה כי ״החלפת אישים היא חסרת משמעות אם לא משנים את המדיניות באופן יסודי, ושינוי כזה לא נראה באופק״. ההחלטה של בל"ד מסמנת את האפשרות הריאלית של הרשימה המשותפת להתפרק וכי כל סיעה תקבל בנפרד את החלטתה בנוגע להמלצתה או אי המלצתה על מועמד לראשות הממשלה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן