נתניהו מבקש להקים ממשלת מיעוט הנשענת על רע"ם

בהישענות על עבאס, ראש הממשלה מעוניין לחסום את הגוש שנגדו, ואז ינסה למשוך עריקים | במפלגת "הציונות הדתית" עדיין מתנגדים, אך בסביבת עבאס מסמנים כי הוא נוטה לתמוך בכך

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 20:33 יז בניסן התשפא

נתניהו מבקש להקים ממשלת מיעוט הנשענת על רע"ם
נתניהו. יבנה על רע"ם?, צילום: אלכס קולמויסקי

המירוץ לממליצים נמשך: תוצאות הבחירות כבר התקבלו, אך טרם הוכרעה מפת הגושים. מפלגת רע"ם, שמצליחה להיות לשון מאזניים, מקבלת פניות מגוש תומכי נתניהו ומגוש מתנגדי נתניהו, כאחד. כעת, מסתמן כי ראש הממשלה בהחלט מתכוון להישען על המפלגה שעד לא מזמן נחשבה ל"מוקצה".

חיזורים אחרי רע"ם | סיכום היום הפוליטי

דפנה ליאל פרסמה הערב (ג') את "תוכנית המגירה" של ראש הממשלה נתניהו - הקמת ממשלת מיעוט זמנית בהישענות על רע"ם. בשיחות בין נתניהו ואנשיו עם השותפים הפוטנציאליים לממשלתו, הועלתה האפשרות של הישענות על רע"ם בהימנעות, זאת במטרה לחסום את הגוש הנגדי ומתוך כך לנסות למשוך עריקים.

אם לא יצליח בתכנית זו, אומרת ליאל,  ילך נתניהו לסבב בחירות נוסף, זאת לאחר הוצאה של כחול לבן מהממשלה ומניעת האפשרות שגנץ יהיה ראש הממשלה בנובמבר.

 

מנסור עבאס, יו"ר רע"מ

מנסור עבאס, יו"ר רע"מצילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

 

התכנית הזו של נתניהו לצאת מהפלונטר הפוליטי הינה בעלת קשיי יישום רבים. במפלגת "הציונות הדתית" עדיין מתנגדים להישענות על רע"ם, ונתניהו ינסה לשכנע את סמוטריץ' ושותפיו לאפשר בכל זאת קבלת תמיכה חד-פעמית ממנסור עבאס וחברי מפלגתו. מלבד זאת, גם הכרזתו של ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, שצפויה להתקיים ביום חמישי, עשויה לשנות את התכניות.

בערוץ כאן 11 הביאו את דבריו של בכיר ברע"ם בעניין המגעים, ונראה כי גם מצד רע"ם מאששים את התכנית של נתניהו. הבכיר אמר כי יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, נוטה לתמוך מבחוץ בממשלת ימין בראשות נתניהו, ללא בן גביר כשר. עם זאת, נאמר כי זה ישתנה אם יקבל הצעות טובות יותר.

כמו כן, נמסרו הדרישות של רע"ם לתמיכה במועמד לראשות הממשלה:

  • תקציב לתוכנית למיגור הפשיעה במגזר הערבי.
  • ביטול חוק קמיניץ.
  • שינוי חוק הלאום.
  • הרחבת סמכויות לרשויות המקומיות.
  • מתן היתרי בניה בישובים ערביים.
  • העלאת שיעור הערבים במגזר הציבורי.

עוד פורסם בכאן 11, כי ‏ח"כ עבאס אמר לאנשים ששוחחו איתו היום שהבעיה הגדולה של גוש מתנגדי נתניהו היא ש"אין להם בכלל מועמד מוסכם".