הגר"מ מאזוז הודיע על תמיכה בציונות הדתית

תמיכה חרדית בסמוטריץ': ראש ישיבת כיסא רחמים קרא לתמוך במפלגת הציונות הדתית: ״חסר לנו 61. צריכים לתמוך בהם", זאת לאחר שכשל הניסיון של יהדות התורה להשיג את תמיכתו

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/03/21 22:31 ז בניסן התשפא

הגר"מ מאזוז הודיע על תמיכה בציונות הדתית
הגר"מ מאזוז. תומך בסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יעקב נאומי

שבוע הבחירות מתחיל: מפלגת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ', זוכה לתמיכה מפתיעה ממנהיג רוחני של החברה החרדית, הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת כיסא רחמים בבני ברק.

הרב מאזוז התייחס הערב (ש') בשיעורו השבועי לבחירות הקרובות והודיע על תמיכה במפלגת הציונות הדתית ובח״כ בצלאל סמוטריץ׳: ״חסר לנו 61, על קול אחד אנחנו עומדים באוויר לכן צריך להתאחד גם בשביל סמוטריץ׳. הציונות הדתית הם אנשים יראי שמיים הם גם אנשים שומרי תורה ומצוות. צריכים לתמוך בהם אחרת מי יודע כמה עשרות אלפי קולות הולכים לאיבוד".

 

 

תמיכתו של הרב מאזוז בסמוטריץ' קיבלה ככל הנראה את עידודו של ראש הממשלה נתניהו. על פי דיווח של העיתונאית שרי רוט, ראש הממשלה פנה באופן ישיר לרב מאזוז בבקשה שיתמוך בסמוטריץ'. פנייתו של נתניהו מגיעה על רקע ניסיונותיו להגדיל את הגוש כולו, ומפלגת 'הציונות הדתית' היא כמובן שחקן משמעותי בו. 

אולם, שחקן חשוב נוסף במחנה תומך נתניהו ניסה גם הוא לקבל את תמיכת הרב מאזוז, וכשל. מפלגת יהדות התורה ביקשה את תמיכת ראש ישיבת כיסא רחמים בבחירות הקרובות ופתחה במשא ומתן עימו. בפגישה במשרדי דגל התורה של יו"ר יהדות התורה משה גפני עם אנשי הרב מאזוז, הביע גפני רצון לבוא לקבל תמיכה מהרב, אך על פי הפרסום כעת על תמיכתו בסמוטריץ', גפני סורב.

בעבר, הגר"מ מאזוז היה מנהיגה הרוחני של מפלגת "יחד - העם איתנו" שבראשות אלי ישי, יריבו הנצחי של יו"ר ש"ס הנוכחי  ח"כ אריה דרעי.