נתניהו: נגד היוזמה לבטל את המשפט שלי, אך אתמוך ברפורמות במערכת

שלושה ימים לפני הבחירות, ראש הממשלה התראיין ואמר כי יתייצב למשפט שלו אך טען כי האישומים נגדו הם משום ש"אין להם דרך להפיל ראש ממשלה מהימין בקלפי" | בנוסף, הבטיח נתניהו: בנט ושקד יהיו שרים בממשלה שלי

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 20/03/21 21:53 ז בניסן התשפא

נתניהו: נגד היוזמה לבטל את המשפט שלי, אך אתמוך ברפורמות במערכת
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המערכת הפוליטית נכנסת לישורת האחרונה עם תחילתו של השבוע האחרון לבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין גם הערב (ש') כחלק מקמפיין הבחירות שלו, וזאת על אף שבשגרה הוא ממעט מאוד להתראיין. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות", נתניהו והמראיינת רינה מצליח תקפו אחד את השנייה בראיון סוער במיוחד.

ראש הממשלה נשאל לגבי הצעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לעימות, ואמר שיסכים רק "אם לפיד יכריז רשמית שהוא מתמודד לראשות הממשלה ושהציבור יבין שהברירה היא בין ממשלת ימין בראשותי או ממשלת רוטציה בראשותו".

 

(מתוך "פגוש את העיתונות", באדיבות חדשות 12)

מצליח התייחסה לביקורת שנשמעת מימין בכלל ומהליכוד בפרט כלפי מערכת המשפט והיועמ"ש מנדלבליט ושאלה האם הוא מתכוון לפטר את היועץ המשפטי לממשלה: "אני לא אפטר את מנדלבליט אבל בהחלט אעשה רפורמות", אמר נתניהו. "אני אדאג לאיזון בין הרשויות, מערכת המשפט יצאה מאיזון".

ראש הממשלה התייחס בריאיון גם להצעה לבטל את המשפט שלו. "אני נגד ביטול המשפט – לא עוצרים משפט", הדגיש נתניהו. "אעמוד למשפט שלי". עם זאת, המשיך נתניהו לטעון שהתיקים תפורים ומתפוררים לנגד עיניהם של כולם. "כשאת רואה שעשו חקירות עם סחיטה באיומים של עדים, עם המצאת עבירה שלא הייתה קיימת באף מדינה, אני מבין שהסיבה היא שאין להם דרך להפיל ראש ממשלה מהימין בקלפי", טען.

 

בנט ושקד יהיו שרים בממשלה שלי

מצליח שאלה את נתניהו בנוגע לתמלולים מהחקירות במסגרת התיקים שלו, ובהם דבריה של מרים אדלסון, אשתו של המוציא לאור של "ישראל היום" שלדון אדלסון, שכעסה על "השתלטותה" של הגברת שרה נתניהו על החלטות ראש הממשלה וטענה כי בגללה שקד ובנט לא נכנסו לממשלה האחרונה של נתניהו.

נתניהו הגיב לדברים בביטול: "שטויות, הם מוזמנים להיות חלק מהקואליציה. אז מה אם היא אומרת? כל דבר שהיא אומרת זה נכון? היא פשוט טועה. בנט ושקד יהיו שרים בממשלה שלי אם יהיו לי 61, אם לא הם יהיו שרים בממשלה של לפיד".

עם זאת, כשנשאל מדוע הגיע לאזור מגוריו של יו"ר ימינה נפתלי בנט, טען: "הלכתי לשכן של בנט שתומך בי וקיוויתי שהשכן יבין אותי. רציתי לבקש שהוא יביא את בנט. ראיתי שבנט דחה את זה על הסף אז לא רציתי להתעסק עם זה".