"מה הקשר שלך לדת יא-להט"ב": עימות בין חברי הכנסת הערביים

עימות חריף פרץ בין ח" עיסאווי פריג' לח"כ לשעבר עבד אל-מאלכ דהאמשה. האמירות הקשות הגיעו לאחר שפריג' האשים את רע"מ כי יתמכו בממשלה עם בן גביר, בתגובה השיב לו דהאמשה כי פריג' חבר במפלגה ציונית

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/03/21 12:20 ד בניסן התשפא

"מה הקשר שלך לדת יא-להט"ב": עימות בין חברי הכנסת הערביים
עיסאווי פריג', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הבחירות הולכות ומקרבות, והמפלגות מגבירות את מערך ההתקפה לא רק כלפי המפלגות בעלי האידאולוגיה השונה אלא גם כלפי השותפות הטבעיות. החלפת המתקפות שראינו בימים האחרונים בין ארבעת מפלגות הימין, וגם בין מפלגות השמאל, מגיעות גם למפלגות עם חברי הכנסת הערבים.

בכאן חדשות עלו ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ וח"כ לשעבר עבד אל-מאלכ דהאמשה מרע"מ לעימות טלוויזיוני. הרוחות בין השניים סערו מהר ועברו גם להטחת עלבונות אחד כלפי השני. המתחים בין השניים עלו כאשר פריג' האשים את רע"מ בכך שהם יתנו תמיכה לקואליצייה אשר בתוכה יהיה גם איתמר בן גביר. דהאמשה לא נותר חייב והדגיש קודם שמפלגת רע"מ "אנחנו לא בכיס של אף אחד", לאחר מסכן הזכיר לפריג' כי הוא בעייתי יותר היות והוא חלק ממפלגה ציונית "בן גביר ציוני ואתה ציוני, יש בינכם מהמשותף אז תעשו מה שאתם רוצים".

פריג' כעס מתגובתו של דהאמשה והאשים אותו כי הוא "סוחר בדת", כזכור רע"מ היא המפלגה בעלת האופי הדתי איסלאמי בחברה הערבית בישראל. דהאמשה השיב לפריג': "מה הקשר שלך לדת?" ולבסוף קרא לעברו אותו: "מה הקשר שלך לדת יא-להט"ב", רמז גם לראש המפלגה של פירג', ניצן הורביץ. מאותו הרגע החלו השניים לצעוק אחד לעבר השני, והמנחה החליט לעצור את הדיון ונפרד משני הנציגים. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן