סקר מנדטים: נתניהו עולה, בנט וסער צונחים

שבוע לבחירות והתחזיות דרמטיות: בסקר של חדשות 12 הליכוד עולים ל-30 מנדטים ואילו לפיד יורד ל-18, וכך גם סער ובנט, שיורדים ל-10 מנדטים כל אחד | הסקר המלא

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 16/03/21 20:49 ג בניסן התשפא

סקר מנדטים: נתניהו עולה, בנט וסער צונחים
שלט בחירות בירושלים, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שבוע לבחירות והסקרים ממשיכים להסעיר את המערכת הפוליטית. הערב (ג') מתפרסם סקר דרמטי חדש של חדשות 12: הליכוד ונתניהו עולים ל-30 מנדטים, לראשונה מזה זמן, לאחר שבסקרים האחרונים הם היו במגמת ירידה. 

ירידה מעטה בסקר נרשמה אצל היריב המרכזי של נתניהו, יאיר לפיד, שמקבל 18 מנדטים בלבד. התרסקות חדה נרשמת אצל מתנגדי נתניהו מימין, סער ובנט, שעומדים שניהם על 10 מנדטים בלבד. התחזיות הללו לתקווה חדשה ולימינה הן מהנמוכות בסקרים של הזמן האחרון.

הרשימה המשותפת יורדת גם היא, ל-8 מנדטים בלבד, ירידה השייכת ככל הנראה למעבר מנדטים לרע"ם בראשות ח"כ מנסור עבאס, שהתפצלה מהרשימה המשותפת, ובסקר זה מצליחה לעבור את אחוז החסימה ולהגיע ל-4 מנדטים. ש"ס ממשיכה להתייצב על 8 מנדטים. ליברמן מתייצב גם הוא, על 7 מנדטים, וכך גם יהדות התורה, יריבתו המושבעת.

העבודה יורדת ל-6 מנדטים, ועל פי סקר זה המועמדת מעוררת המחלוקת איבתיסאם מראענה הנמצאת במקום השביעי לא תשב בכנסת הבאה. את הרשימה סוגרות ארבע מפלגות העוברות כולן את אחוז החסימה ומגיעות ל-4 מנדטים: כחול לבן של בני גנץ, 'הציונות הדתית' של סמוטריץ', מרצ וכאמור, רע"ם.

 

(נתניהו בראיון לחדשות כיפה)