לפיד: יש עתיד מפלגת שלטון, חשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה

יו"ר יש עתיד טוען כי יש דבר אחד שיכול לעצור את הליכוד - "יש עתיד גדולה", אך מבהיר: "אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע, חשוב שיעברו את אחוז החסימה". על נתניהו: "הממשלה היחידה שהוא יכול להקים: ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר. ממשלה סחטנית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/21 12:35 ג בניסן התשפא

לפיד: יש עתיד מפלגת שלטון, חשוב שמרצ תעבור את אחוז החסימה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע ימים לפני הבחירות לכנסת ה-24, יו"ר יש עתיד ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, מרגיש כי הסקרים האחרונים איתו, ומכריז היום (ג') במסיבת עיתונאים על יש עתיד כמפלגת שלטון. "אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה. אי אפשר להקים ממשלה בלי מפלגה גדולה שתקים ממשלה".

לפיד פתח את דבריו ואמר: "כבר שבועות ארוכים בנימין נתניהו מנסה להפוך את הבחירות הללו לקרב אישי ומכוער ביני לבינו, אבל אני לא אתן לו. הבחירות האלה עסוקות בשאלה הרבה יותר גדולה איזו ממשלה תהיה פה ולאן היא תוליך את מדינת ישראל".

"נתניהו עוסק בהכפשות כי נקודת החולשה שלו זו הרכב הממשלה היחידה שהוא יכול להקים, ליצמן דרעי סמוטריץ ובן גביר", אמר לפיד, "ממשלה של חסידי הרוצח ברוך גולדשטיין שקוראים לשחרור יגאל עמיר, ממשלה סחטנית שתיקח את הכסף של אנשים עובדים כדי לתת לאנשים לא עובדים".

נציין כי הדברים של לפיד מבוססים על ציוץ של הח"כ לשעבר, מיקי רוזנטל, שטען כי "מתבשלת עסקה של חסינות תמורת שחרור הרוצח של רבין. זה הדיל שבן גביר מבשל לנתניהו". הדברים נשללו מכול וכול על ידי סמוטריץ' בראיון שנערך עמו היום ב-103FM. 

כאן עבר יו"ר יש עתיד לדבר על מפלגתו: "יש רק דבר אחד שיכול לעצור את הממשלה החשוכה הזו - יש עתיד גדולה. ב-7 מנדטים לא עוצרים סחטנות וכפיה דתית, ב-6 מנדטים לא משנים את חוק הלאום ולא מגנים על בית המשפט העליון, והכי חשוב  -לא מחליפים את נתניהו. אתם רוצים שינוי גדול חייבים מפלגה גדולה שתעשה אותו. בלי כוח פוליטי לא יהיה פה מהפך. הברירות הן יש עתיד גדולה, או ליצמן, דרעי, סמוטריץ' ובן גביר - זו ההחלטה שהציבור צריך לקבל בדיוק שבוע מהיום".

"אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ"

"יש עדיין מספר יוצא דופן של מתלבטים - יותר מ-10 מנדטים", טען יו"ר האופוזיציה. "הם צריכים לדעת, אם הם לא יצביעו יש עתיד, תקום פה ממשלה חשוכה, גזענית, הומופובית וסחטנית. בסוף צריך כוח גדול כדי לשנות מציאות".

בדבריו, רמז יו"ר האופוזיציה כי על גנץ לפרוש מהמירוץ. "אני מכבד את מפלגות הגוש שיש להן דרך ואידאולוגיה, הן יהיו שותפות חשובות. אם מישהו רוצה להצביע מרצ, שיצביע מרצ. חשוב שהם יעברו את אחוז החסימה. מעבר לזה, עם כל הכבוד לכל חישובי הגוש אי אפשר להחליף שלטון בלי מפלגת שלטון גדולה". 

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הגיב לדברים החריפים שאמר לפיד: "התגלה פרצופו האמיתי של יאיר לפיד שמחרים את שומרי המסורת והיהדות ורוצה להקים ממשלת שמאל ולמחוק כל סממן יהודי ביחד עם ליברמן, מרצ ובתמיכת הרשימה המשותפת". 

גם במרצ לא נותרו אדישים: "הצהרתו של לפיד להצביע מרצ מראה בגרות ומנהיגות. הצהרתו של ח״כ יאיר לפיד הקורא למצביעי הגוש האידאולוגי לבחור במרצ היא החלטה מתבקשת כי בלי מרצ יש לממשלת נתניהו-כהנא 61". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן