קולות נוספים בעבודה המתנגדים למרעאנה: "הזדעזעתי כמוכם"

מועמדת מספר חמש במפלגת העבודה - אפרת רייטן, התייחסה לסערה סביב אמירותיה של מועמדת מספר שבע במפלגתה, איבתיסאם מרעאנה: "אני יהודייה, ישראלית, ציונית. כל האמירות שלה היו בעיניי, אין מילה לתאר"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/02/21 17:10 יא באדר התשפא

קולות נוספים בעבודה המתנגדים למרעאנה: "הזדעזעתי כמוכם"
איבתיסאם מרעאנה, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בפאנל של מכון 'על משמר הכנסת' שהתרחש היום (ג'), המועמדת במקום החמישי במפלגת העבודה, אפרת רייטן, התייחסה לחברת מפלגתה, איבתיסאם מרעאנה, המועמדת במקום השביעי במפלגה והשמיעה התנגדות לאמירותיה, אמירות שעוררו סערה בנוגע למועמדותה לכנסת: "אני לא הכרתי אותה ולא את אמירותיה ושמעתי אותן בדיוק כמוכם בטלוויזיה. הזדעזעתי כמוכם. אין לי מילה אחרת. אני יהודייה, ישראלית, ציונית. כל האמירות שלה היו בעיניי, אין מילה לתאר".

כזכור, מאז נבחרה מרעאנה בפריימריז של מפלגת העבודה, והוצבה במקום השביעי ברשימה, התפרסמו שורת אמירות והתבטאויות שלה בגנות המדינה והציונות. ב־2008 אמרה "הייתי משמידה את זכרון יעקב. תדגיש, בלי להרוג. שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". ב־2013 כתבה על צפירת יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה: "לא עמדתי בצפירה, הייתי בנהיגה בזמן שכל המדינה כמעט עמדה דום. אני החלטתי להמשיך לנסוע, ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה".

בוועדת הבחירות המרכזית הוחלט לפסול את מועמדותה של מרעאנה, אך ההחלטה לא בהכרח תביא לפסילתה הוודאית וייתכן ובג"ץ יבטל את ההחלטה.

 

אפרת רייטן (מקום 5 במפלגת העבודה) על איבתיסאם מרעאנה (7): "אני לא הכרתי אותה ולא את אמירותיה ושמעתי אותן בדיוק כמוכם בטלוויזיה. הזעזעעתי כמוכם. אין לי מילה אחרת. אני יהודייה, ישראלית, ציונית. כל האמירות שלה היו בעיניי, אין מילה לתאר."
אמרה בפאנל של @al_mishmar pic.twitter.com/WIRY8XCOBU

— Yanir Cozin - יניר קוזין (@yanircozin) February 23, 2021

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן