המדריך למתלבט: המצע המקוצר של המפלגות בנושא קורונה

שבוע וחצי לבחירות ורבים מהמגזר הסרוג עוד מתלבטים למי להצביע בבחירות הקרובות. מערכת כיפה פנתה בשאלון לכלל המפלגות שיענו מה המצע שלהם בנושאים החושבים. הקטגוריה: קורונה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/03/21 18:38 כז באדר התשפא

המדריך למתלבט: המצע המקוצר של המפלגות בנושא קורונה
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הציונות הדתית

  1. מתווה כלכלי – נדרש לתת מענה דיפרנציאלי לנפגעים מהקורונה. כבר מזמן היה נדרש להכין מתווה יציאה מהקורונה על ידי הורדה מדורגת של החל"ת וחזרה לשוק העבודה תוך מתן הכשרות במקצועות חיוניים.
  2. תנאי לכניסה לסגר – לעיתים נעשה מאוחר מידיי ולא מהסיבות הנכונות. לצערי כשלא מטפלים בקורונה כנדרש סגר הוא בלתי נמנע. הבעיה היא לא בתנאי הכניסה לסגר אלא למה להכנס מלכתחילה. ניהול לא נכון הביא לכך. מתפללים שההענות הגדולה להתחסן תוכיח עצמה ולא נאלץ להכנס לסגר נוסף.
  3. מתווה לבתי כנסת – כלל המתווים נדרשים להיות אחידים מה שנכון בתרבות צריך להיות נכון בבתי הכנסת. במציאות הזו בתי הכנסת צריכים לחזור לפעילות מבוקרת על פי מתווה התו הירוק.

תקווה חדשה

  1. מתווה כלכלי - הדבר החשוב ביותר הוא שיקום אמון הציבור במהלכים שנוקטת הממשלה. אנו נפעל בשקיפות מלאה תוך דגש על הסברה ופעולות נוספות שירתמו את הציבור לכל מהלך שננקוט.
    אנו נפעיל את התכנית לבדיקות המוניות. נבדוק אזורים שלמים בתוך מספר ימים ונייצר איים ירוקים באזורים רבים בארץ. כך נבדוק אזור אחר אזור ונהפוך את ישראל למדינה ירוקה. בנוסף, נדאג לבדיקות סקר תקופתיות אצל תלמידי ישראל על-מנת לוודא שרצף הלימודים לא ייפגע.
    לאחר מכן, במידה ונגלה הדבקות באזורים מסוימים נפעל בשיטה דיפרנציאלית. אין שום סיבה להטיל מגבלות על אזורים ירוקים. האכיפה תהיה שוויונית ואפקטיבית.
    ביקורת ופיקוח קפדני על השבים והיוצאים לחו"ל כדי למנוע ייבוא מוטציות חדשות לארץ. פיקוח זה יכלול חובת בדיקת קורונה 48 פני הכניסה לארץ ובדיקה נוספת עם הכניסה לישראל. סגירת נתב"ג ומעברי הגבול היבשתיים ייעשו רק במידת הצורך.
    אלמנטים נוספים:
    בידוד חברתי אפקטיבי על ידי הרחבת הפיקוח על המבודדים וקידום אכיפה וענישה על מפרי בידוד.
    הגדלת הבידוד במלוניות עבור אוכלוסיות שמאפייני החיים שלהן מקשים על בידוד ביתי אפקטיבי.
    חיזוק מערכת הבריאות באופן מיידי על ידי תגבור והכשרת כח אדם ייעודי לטיפול בחולי הקורונה, כולל חיזוק משמעותי למערך בריאות הנפש כדי להתמודד עם החרדות והמצוקות שאנשים רבים נקלעו אליהן כתוצאה מהסגרים הארוכים.
  2. תנאי לכניסה לסגר - בהתאם למצב התחלואה נפעל בהתייעצות עם הגורמים המקצועיים השונים. בניגוד לממשלה הנוכחית, נמצה את ארגז הכלים שעומד לרשותנו - בדיקות המוניות; אכיפה אפקטיבית ושווה של ההנחיות הרלוונטיות בין המגזרים; הגבלות דיפרנציאליות במידת הצורך; עמידה בפני לחצים פוליטיים; ביקורת ופיקוח קפדני על השבים והיוצאים לחו"ל כדי למנוע ייבוא מוטציות חדשות לארץ. כמו כן, נשקם את האמון הציבורי על ידי: דוגמה אישית של המנהיגות הלאומית, שקיפות דיוני הממשלה, אמינות, הנחיות פשוטות, בהירות והגיוניות, עידוד אחריות אישית, קהילתית וחברתית.
  3. מתווה לבתי כנסת - עבור רבים בישראל תפילה בבית כנסת היא בעלת ערך רב - דתי וחברתי. אנו נדאג למתווה חזרה לבית כנסת בהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים. כמו כן, נעודד את הרשויות המקומיות לסייע לתושבים בארגון מנייני חוץ מסודרים במידת הצורך.

יש עתיד 

  1. מתווה כלכלי - יש פירוט מאוד גדול במצע יש עתיד והתייחסות בין היתר לעצמאיים, עסקים קטנים, הפסקת מתווה החל"ת ומעבר למודל הגרמני, מהלכים ורפורמות שיזניקו את המשק ויביאו לצמיחה. אין אפשרות להכניס את זה בשלוש שורות.
  2. תנאי לכניסה לסגר - על פי פרמטרים שיקבעו מומחים במשרד הבריאות. כשבמקביל נקבעים הצעדים והמדדים הדרושים ליציאה מהסגר.
  3. מתווה לבתי כנסת - על המדינה להבטיח את בריאות הציבור וכך צריכות להיקבע ההגבלות. לצערנו נתניהו וממשלתו לא ידעו לספק פתרונות יצירתיים שמצד אחד ישמרו על בריאות הציבור ומצד שני יאפשרו המשך אורח חיים תקין ושגרתי ככל הניתן. ראינו זאת ביחס למסחר, ביחס למערכת החינוך וגם ביחס לציבור הדתי.

ישראל ביתנו

  1. מתווה כלכלי - למדנו שלא ניתן לפתור משבר כלכלי חריף באמצעות כלכלת שוק חופשית אלא נדרשת השקעה ציבורית מסיבית בפרויקטים תשתיתיים לאומיים. מתן פיצוי לעסקים בגין ההוצאות הקבועות, בהתאם לירידה במחזורים (מתווה מלחמת לבנון השניה/צוק איתן). מעבר למודל חל"ת גמיש בתקופות משבר. העברת כסף כמענק לעסקים בתנאי שימשיכו להעסיק עובדים, לפחות בחלקיות משרה. מתן הקלות בקבלת רישיון עסק, כך שהרישיון יוענק בכפוף לתצהיר החתום על ידי עו"ד וללא בירוקרטיה. מתן הקלות לעסקים בתשלומי ארנונה, שיותאמו למחזור העסקי ולא יוצמדו לשכר במגזר הציבורי כפי שקורה כיום.

העבודה

  1. מתווה כלכלי - הצעד הראשון וההכרחי לטיפול במשבר הכלכלי הוא הקמת ממשלה שתעביר תקציב שנתי למדינה, ובו תוקצה השקעה ממשלתית ניכרת ביצירת רשת ביטחון כלכלית למובטלות והמובטלים. 
  2. תנאי לכניסה לסגר - סגר הוא אמצעי קיצון למניעת התפשטות המגיפה, לצערנו ממשלת ישראל הוכיחה את עצמה כמשתמשת בו לפי צרכיו הפוליטיים של נתניהו ולא לפי צרכי האוכלוסייה. בעוד הסגר עצמו אינו כלי פסול, יש להפעיל אותו בזהירות ובמשורה, ורק כאשר מצב התחלואה הוא קריטי.
  3. מתווה לבתי כנסת - יש לאפשר תפילות, גם בשעת מגיפה, בהתאם לכללי ההתקהלות המוכלים על כלל האוכלוסייה.

קטגוריות נוספות:

דת ומדינה
בטחון והתיישבות
הרשות השופטת