יפעת שאשא ביטון: "סער לא יכול להיות ראש ממשלה עם 9 מנדטים"

מספר 2 בתקווה חדשה התייחסה לירידה בסקרים והודתה כי אם יקבלו מספר חד ספרתי לא יוכלו להקים ממשלה. "במצב הזה לא תהיה הכרעה ונתגלגל למערכת בחירות חמישית" אמרה חברת הכנסת לשעבר

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 10/03/21 17:20 כו באדר התשפא

יפעת שאשא ביטון: "סער לא יכול להיות ראש ממשלה עם 9 מנדטים"
סער ושאשא ביטון, צילום: חיים ורסנו

במפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, דואגים מהירידה המתמדת בסקרים והחשש כי אכן יסיימו עם מספר חד ספרתי של מנדטים. מספר 2 ברישמה, יפעת שאשא ביטון, התראיינה לערוץ 13 והודתה כי יתממשו הערכות האחרונות של הסקרים אכן לא יוכלו להקים ממשלה כמו שהם מצפים. "סער לא יכול להיות רה"מ עם 9 מנדטים" הודתה שאשא ביטון, "במצב הזה לא תהיה הכרעה ונתגלגל למערכת בחירות חמישית".

"אני מציעה להמתין, אנחנו עוד לא בישורת האחרונה" ביקשה להבהיר שאשא ביטון, "ישנם עוד מתלבטים ואנחנו יכולים להגיע ל-15 מנדטים". חברת הכנסת לשעבר ניסתה לנצל את הבמה כדי לפנות אל הבוחרים הפוטנציאלים שיגיעו. שאשא ביטון טוענת כי ההתרסקות בסקרים נובעת מקמפיין נגדי אגרסיבי מצד הליכוד: "הם לא תוקפים את גנץ, לפיד או בנט הם תוקפים את סער כי הוא האיום היחיד על נתניהו". היא ציינה גם שלפיד טען שהוא מוכן לוותר על ראשות הממשלה כדי להדיח את נתניהו, "הוא הבין אחרי שלוש מערכות שהוא לא יצליח להחליף את נתניהו". לבסוף הודתה כי אם התרחיש השלילי עבורם יתממש לא תהיה ברירה אלא ללכת לבחירות חמישיות.

אמש הציגו בערוץ 13 את הסקר האחרון שלהם בו הליכוד עומדת על 29 מנדטים על פי הסקר, ויש עתיד עולה ומקבלת 20 מנדטים. לעומת זאת ימינה ממשיכה להתייצב על 11 מנדטים, אך ישנה ירידה דרמטית במפלגת תקווה חדשה של גדעון סער, שיורדת למספר חד ספרתי ומקבלת 9 מנדטים בלבד. ירידה נוספת נרשמה במפלגת ש"ס הוותיקה והיא עומד על 6 מנדטים בלבד. יהדות התורה מתייצבת על 7 מנדטים, וכך גם ישראל ביתנו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן