לבנת בוחרת בסער: "יש תקווה חדשה עם תקווה חדשה"

לאחר שהודיעה על פרישתה מתנועת הליכוד, מודיעה שרת החינוך לשעבר על תמיכתה בסער, וטוענת כי גם בנט היה אפשרות: "ימינה אמנם מבקרת את נתניהו, אך אינה פוסלת ישיבה בממשלתו, וגם לא ישיבה בממשלה עם בן גביר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/02/21 08:32 יג באדר התשפא

לבנת בוחרת בסער: "יש תקווה חדשה עם תקווה חדשה"
לבנת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני כשבועיים הודיעה לימור לבנת על פרישתה מתנועת הליכוד, בה הייתה חברה כ-50 שנים, והבוקר (ה'), היא מודיעה כי את תמיכתה תעביר לפורש אחר של הליכוד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. "תקווה חדשה היא רשימה עם השקפה לאומית-ליברלית ממלכתית . בדיוק כמו הליכוד אותו ייצגתי בה הרבה שנים".

לבנת טוענת כי לא פרשה מהליכוד משום ששינתה את דעותיה, "יש חברים שנולדו עמי לאותה דרך ולמחנה הלאומי, ובחלוף השנים מצאו עצמם במחנה רעיוני ובמחנה פוליטי אחר. לא אני, להפך, נשארתי בתנועת הליכוד ככל שיכולתי", כתבה לבנת ב"ידיעות אחרונות", ותקפה את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "למרות הקושי הרב שהיה כרוך בכך בשנים האחרונות בהן הפכה מתנועה מפוארת לאומית־ממלכתית למפלגה שנועדה לשרת אדם אחד. למפלגת נתניהו".

"ועכשיו", ממשיכה לבנת, "משנכשל בשנה שעברה הניסיון לחוקק חוקי חסינות, ינסה נתניהו להקים אחרי הבחירות במרץ קואליציית חוק צרפתי רטרואקטיבי . ה"מה ? מה פתאום ? " המפורסם שלו יישאר כבדיחה גרועה לדיראון עולם . לשם כך נתניהו לא יבחל בקואליציה עם מי שתלה בסלון ביתו את תמונתו של הרוצח ברוך גולדשטיין", ומתכוונת כמובן למועמד הציונות הדתית, איתמר בן גביר. "יצחק שמיר, ראש הממשלה שלנו, נהג לצאת מהאולם בכל פעם שמאיר כהנא נאם במליאה. תנועת "כך" , תנועתו של כהנא , הוצאה מחוץ לחוק. אבל יש לו תלמיד ויורש, אשר בנימין נתניהו מלבין עכשיו את מעשיו ותפיסות עולמו. וכדאי שאיש לא יטעה אתכם.

חברת הליכוד לשעבר, ממשיכה ותוקפת את יו"ר עוצמה יהודית. "הוא לא היה רק בנוער "כך" כשהיה בן 14. הוא דיבר על "מורנו ורבנו מאיר כהנא" לפני שנה, ולפני שנתיים באזכרה לכהנא, ואף אמר שיש לדאוג שהתנועה תהיה שוב חוקית. הזה הליכוד?".



"ומשמאל? נתניהו מכשיר את התנועה האסלאמית על ידי שיתוף פעולה עם מנהיגה בכנסת מנסור עבאס , וסגן השר במי שרד ראש הממשלה פטין מולא ניהל לפני ימים אחרים מגעים חשאיים עם חברים באש"ף בניסיון להמריץ את ערביי ישראל להצביע לנתניהו , סגן השר אישר את המגעים , ונתניהו ? האם זעם ? האם פיטר אותו ? מובן שלא . הזה הליכוד?"

"אני מכירה רבים מאוד בליכוד שחשים שזה אינו ביתם עוד אך מתקשים לעזוב את המסגרת. "בית לא עוזבים", הם אומרים, אני מבינה זאת. אף אני חשתי כך היום אני יודעת שיש בית לאנשי הליכוד".

למעשה, אומרת לבנת, בפניה עמדו שתי אפשרויות, בנט או סער. "לתמוך במועמדותו של בנט ו"ימינה" או לתמוך ב"תקווה חדשה" בראשות גדעון סער. ימינה אמנם מבקרת את נתניהו בצורה מנומקת, אך אינה פוסלת ישיבה בממשלת נתניהו, וגם לא ישיבה בממשלה עם בן גביר". לפני כחצי שנה אמרה לבנת ב-103FM: "בנט כול להיות ראש ממשלה, בתנאי שישאיר את בצלאל סמוטריץ' בחוץ"

כאמור, לבנת בוחרת בסער. "תקווה חדשה היא רשימה עם השקפה לאומית-ליברלית ממלכתית. בדיוק כמו הליכוד אותו ייצגתי בה הרבה שנים. לסער עצמו ניסיון ארוך שנים בתפקידים מיניסטריאליים ובנושאי ביטחון לאומי סער הוא גם היחיד מבין ראשי המפלגות המתיימרים להחליף את נתניהו שביהן גם כמזכיר ממשלה וגם כיו"ר קואליציה, והצליח להרכיב קואליציות אחדות , גם בתקופת אריאל שרון וגם לבנימין נתניהו ב-2009. לאחר ששקלתי את כל האפשרויות במפה הפוליטית, הגעתי למסקנה: יש תקווה עם "תקווה חדשה", ועכשיו, סער".