הרב דרוקמן: "לא תמכתי במהלך של הבית היהודי. תומך ב'ציונות הדתית'"

הרב חיים דרוקמן, שהיה מעורב במגעים לאחדות במפלגות הציונות הדתית, מבהיר לא תמך בהצטרפות של הבית היהודי לימינה: "חגית משה לא אמרה לי אף מילה שההסכם הוא שהבית היהודי תומך בימינה". והבהיר כי יתמוך במפלגתו של סמוטריץ'

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/02/21 23:23 כב בשבט התשפא

הרב דרוקמן: "לא תמכתי במהלך של הבית היהודי. תומך ב'ציונות הדתית'"
הרב דרוקמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב דרוקמן לא תומך בהסכם. זקן רבני הציונות הדתית וראש מוסדות ישיבות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, מבהיר הלילה (ה') כי לא תמך בהסכם שנחתם בין הבית היהודי לבין מפלגת ימינה, לפיו הבית היהודי לא תתמודד בבחירות ותעביר את התמיכה לימינה, בתמורה למינויה העתידה של חגית משה לשרה מטעמו של בנט.

ברגע האחרון: הבית היהודי לא מתמודדת - וחוברת לימינה

העיתונאי יאיר שרקי פרסם כי הרב דרוקמן התקשר אליו והבהיר: "מפרסמים שהמהלך של תמיכת הבית היהודי הוא על דעתי וזה לא נכון".

לדברי הרב דרוקמן, יו"ר הבית היהודי לא מסרה לו את כל המידע בנוגע להסכם עם בנט: "חגית משה עדכנה אותי שבאופן חד פעמי ניתן את האות ב' לימינה, ובתמורת זה היא תהיה שרה. לא אמרה לי אף מילה שההסכם הוא שהבית היהודי תומך בימינה".

בתשובה לשאלה במי יתמוך השיב הרב דרוקמן: "במפלגת הציונות הדתית". עוד הוסיף: "מבלי לסמן אשמים, הצטערתי שהחיבור לא הסתייע. אבל עדיין חושב שצריכים מפלגת ציונות דתית גדולה וחזקה. החיבור עם עוצמה זה רק בלוק טכני. הרשימה לא חרד"לית".

כזכור, ברגע האחרון לפני סגירת הרשימות נחתם הסכם בין ימינה לבין הבית היהודי, לפיו הבית היהודי לא תרוץ לכנסת ה-24, ותומכת בנפתלי בנט לראשות הממשלה. ימינה תרוץ תחת האות ב', וחגית משה תמונה לשרה בממשלה הבאה "האמונה על ענייני הציונות הדתית".