ברגע האחרון: הבית היהודי לא מתמודדת - וחוברת לימינה

מפלגת הבית היהודי לא תתמודד בבחירות, ותחבור לימינה של בנט, שהבטיח למנות את חגית משה לשרה אשר "תהיה אמונה על ענייני הציונות הדתית" | כל הפרטים על ההסכם המפתיע

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/02/21 22:10 כב בשבט התשפא

ברגע האחרון: הבית היהודי לא מתמודדת - וחוברת לימינה
חגית משה, צילום: ארנון בוסאני

מפץ של הרגע האחרון. מפלגת הבית היהודי לא תתמודד בבחירות, ותחבור למפלגת ימינה של בנט. במסגרת ההסכם הבטיח יו"ר ימינה לדאוג למינויה של יו"ר הבית היהודי, חגית משה, למינוי לשרה בממשלה הבאה.

פרטי ההסכם: הבית היהודי לא תרוץ לכנסת ה-24, המפלגה מביעה את תמיכתה בנפתלי בנט לראשות הממשלה, ימינה תרוץ תחת האות ב׳, חגית משה תמונה לשרה בממשלה הבאה.

בהודעה המשותפת לימינה והבית היהודי נמסר כי הערב (ה') בשעה 20:30 התקשרה יו״ר הבית היהודי, חגית משה, ליו"ר ימינה, נפתלי בנט. בשיחתם ביקשה משה מבנט להגיע להסכם חבירה שימנע את מחיקתה של תנועת המפד"ל (הבית היהודי) ההיסטורית מהמפה הפוליטית, לאחר שהתפוצצו המגעים מול סמוטריץ'.

בנט נעתר לבקשתה, והשניים סיכמו את הדברים הבאים:

- מפלגת הבית היהודי לא תרוץ באופן עצמאי בבחירות לכנסת ה-24, אלא תביע תמיכה מלאה ברשימה ימינה בראשות נפתלי בנט.

- מפלגת ימינה, בכניסתה לממשלה או בהרכיבה את הממשלה הבאה, תדאג למינויה של הגב׳ חגית משה לשרה בממשלה אשר תהיה אמונה על ענייני הציונות הדתית ובכללים נושאי החמ"ד, הגרעיניים התורניים, השירות הלאומי, ישיבות ההסדר והמכינות הקדם צבאיות, והחטיבה להתיישבות.

- מפלגת ימינה תהיה רשאית להשתמש בהשאלה באות ב׳ לקראת הבחירות לכנסת ה-24 בלבד.

חגית משה אמרה: "הערב עשינו מהלך גדול למען הציונות הדתית שישמר את מפלגת המפד"ל ההיסטורית. בצלאל סמוטריץ רצה למחוק את הבית היהודי מהמפה והערב יש בשורה גדולה. הוכחנו הערב שמעל הכל אנחנו דואגים לעתידה של הציונות הדתית ובמהלך של הרגע האחרון הצלחנו להציל את ייצוגה ארוך השנים בעשייה הציבורית.

הבית היהודי חברה הערב לימינה לאחר שאנשי מפלגת האיחוד הלאומי חסמו כל דרך להמשך קיומה. יש לי היכרות ושותפות ארוכת שנים עם נפתלי בנט, ואני שמחנ על שילוב הזרועות המחודש. אני מעריכה את עשייתו רבת השנים של נתניהו, אך נפתלי בנט וימינה צריכים להנהיג את ממשלת ישראל על מנת לחלץ את ישראל מהמשבר הקורונה".